Calais, un câmp de bătălie

1

Între 4.000 și 10.000 de imigranți ilegali, aproape 1.500 de încercări de a lua cu asalt Canalul Mânecii pentru a traversa din Franța în Marea Britanie, deja mai multe victime înregistrate în ultimele șase săptămâni din rândul acestora și, peste toate, greve și proteste ale lucrătorilor francezi din sistemul ferry. Iar șoferii care sunt prinși că transportă imigranți în UK riscă amenzi de mii de euro. Deși problema nu e nouă, putem spune că, în ultima vreme, Calais a devenit un adevărat câmp de bătălie.

Transportul rutier către Marea Britanie, din Calais și prin Tunelul pe sub Canalul Mânecii este extrem de îngreunat, apărând foarte frecvent blocaje de trafic și cozi imense de vehicule comerciale. Problemele sunt cauzate de repetatele greve și proteste ale lucrătorilor francezi care operează serviciile de feribot, acestea acutizând, de asemenea, și problema migranților ilegali care campează în zonă, încercând să ajungă în Marea Britanie, agățându-se de camioanele care traversează zona sau traversând gardurile și împrejmuirile terminalelor pentru a ajunge la vehicule sau shuttle-uri.

Acțiunile lucrătorilor vin ca reacție a mai multor dispute în privința unor posibile concedieri, după ce Eurotunnel a decis, luna trecută, să abandoneze serviciul My Ferry Link, fost Seafrance, operat cu trei nave cumpărate în 2012 de către Eurotunnel, dintre care două vor fi vândute către compania daneză rivală DFDS.

Războiul imigranților și repercusiunile lui

În ciuda eforturilor autorităților franceze, care dislocă în regiune din ce în ce mai multe forțe polițienești, în ultimele câteva zile mii de imigranți ilegali, majoritatea din Etiopia, Sudan și Afganistan forțează intrarea în zonele unde se află shuttle-urile care transportă autoturismele și camioanele către Marea Britanie. În ultimele șase săptămâni, au fost înregistrate opt victime, dintre care cel mai recent deces s-a înregistrat în noaptea de luni spre marți, în timpul unui „atac” a 1.500-2.000 imigranți.

În urma acestor evenimente, s-au înregistrat, marți, întârzieri de o oră-o oră și jumătate în serviciile de traversare din ambele părți. Printre rutele alternative care pot fi adoptate se numără traversarea prin feribot Dunkerque-Dover, Dieppe-Newhaven sau conexiunile dintre Le Havre sau Caen cu Portsmouth.

Pentru astfel de situații de criză, autoritățile din Marea Britanie au instituit așa-zisa Operațiune Stack, în cadrul căreia camioanele rămân parcate în Kent, de-a lungul arterei M20 (care astfel este închisă traficului), ceea ce cauzează pierderi în economia din districtul Kent în valoare de 1,5 milioane lire sterline pe zi. De asemenea, transportatorii britanici acuză pierderi de 750.000 lire sterline pe zi, la nivelul industriei.

În același timp, autoritățile locale din Calais fac apel pentru organizarea unui summit cu participarea diferitelor ministere din Franța și Marea Britanie, a reprezentanților Eurotunnel, ai porturilor și ai municipalității din Calais, pentru a descoperi cele mai bune soluții pentru rezolvarea acestei situații o dată pentru totdeauna. (R.M.)

1 COMENTARIU

  1. Cea mai buna solutie ,odata pentru totdeauna ,este interzicerea intrarii imigrnatilor in spatiul europaean! Chestia cu drepturile omului este o vrajeala pentru fraieri. Multi dintre imigranti nu sint ceea ce spun! cum mama dracului fug numai baieti tineri de prin teatrele de razboi? Femeile ,copiii si batrrinii sint mai calificati sa ramina pe acolo? Ati vazut cuimva copii si femei cu djelabale si iasmac fortind usile dubelor?

    Daca tot platim bani pentru echiparea politiei nu vi se pare normal ca astia cu platose si scuturi sa-si faca datoria?DE ce trebuie sa se ia soferii la bataie cu imigrantii? Sint mai calificati decit politistii? Sau interesele acestui imens lagar de concentrare numit Uniunea Europeana sint servite tocmai de aceasta” imbulzeala” permaneneta de la Callais?

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.