Calea ferată Gara de Nord-Aeroportul Otopeni, care ar fi trebuit să fie gata încă de la finalul lunii mai, este realizată 97%, informează, în 9 septembrie, CFR Infrastructură.
Noul sector de cale ferată pornește din zona fostei Halte Odăile, unde se racordează la calea ferată existentă, iar după aproximativ 600 m, traseul continuă cu o zonă de consolidare, în lungime de 900 de metri și un viaduct de 1,52 km, care supratraversează DN1, până la noua stație de călători, de la Terminalul Sosiri al Aeroportul Internațional „Henri Coandă” Otopeni.
„Pe întregul traseu a fost montată linia de cale ferată, constructorul executând în prezent ultimele lucrări de buraj și profilare mecanică. La stația Aeroport mai sunt de executat lucrări de finisaje interioare, de montare a instalaţiilor electrice, de așternere a membranei pe peroane, de instalare a difuzoarelor, camerelor video, precum și lucrări de alimentări cu apă și realizare rigolă de preluare a apelor meteorice, precum și de montare a parapetului de protecție”, precizează reprezentanții companiei.
De asemenea, mai sunt de executat lucrări la viaduct, lucrări de suprastructură, dar și la drumuri.
„Proiectul Modernizarea liniei de cale ferată București Nord-Aeroportul Internațional Henri Coandă București – FAZA I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroportul Internațional Henri Coandă București prevede construirea unei căi ferate simple pe o lungime de 2,95 km, cu 3 podețe, un viaduct de 1,52 km lungime (37 de pile și o culee) care supratraversează DN1 şi o stație CF, cu linie dublă, la Terminalul T1”, se mai arată în comunicat.
Valoarea contractului este de 398,1 milioane lei, lucrarea fiind finanțată din fonduri europene nerambursabile.