„Mândri de moștenirea noastră, astăzi în frunte, pregătiți de viitor” este tematica prezentării DAF la Salonul Auto IAA 2018, care anul acesta este găzduit de Hanovra în perioada 20 – 27 septembrie. DAF Trucks își expune gama completă de produse și servicii de vârf, rezultatul unei tradiții de 90 de ani în dezvoltarea celor mai inovatoare soluții de transport.
Iată precizările, în comunicatul remis redacției:
DAF este lider pe piața europeană în vânzarea de capuri tractor și numărul 1 în eficiență energetică, durată de funcționare (uptime), fiabilitate și confort pentru șofer. Noile modele de camioane LF Electric, CF Electric și CF Hybrid, etalate în cadrul celei mai mari expoziții de camioane din Europa, stau mărturie spiritului de avangardă al producătorului olandez, reprezentând elemente cheie din viziunea DAF pentru transportul viitorului.
Cu o suprafață de 2.500 m2, standul DAF este situat în Hala 17 a complexului expozițional și prezintă gama completă de vehicule dedicate atât transportului internațional de mărfuri, cât și aplicațiilor de transport utilitar, definind astfel standardul în calitate, costuri operaționale reduse și performanță tehnică.
Printre camioanele prezentate de DAF se numără modelul LF pentru distribuție, modelul versatil CF, conceput pentru o mare varietate de aplicații, precum și camionul amiral al flotei DAF, modelul XF pentru distanțe lungi și transporturi grele.
CF și XF au fost votate „Camionul internațional al anului 2018” grație numeroaselor inovații tehnice, care au generat o economie la consumul de combustibil de 7%, noul standard de referință din industrie. Modelul DAF LF a primit distincția de „Camionul de flotă al anului 2018” în Marea Britanie.
Ca să marcheze importanța pe care DAF și cele 1100 de reprezentanțe și centre de service o acordă gamei complete de servicii suport ale produselor sale de vârf, PACCAR Financial, PacLease, PACCAR Parts, DAF MultiSupport Reparație & Întreținere și sistemul de gestionare flotă DAF Connect au o prezență proeminentă în standul DAF de la Salonul auto IAA.
Pe calea spre transportul cu emisii zero
Pentru a-și sublinia obiectivul, de a-și consolida și mai mult poziția de lider în industrie din punct de vedere eficiență în consum și nivel redus de emisii, DAF prezintă o gamă completă de camioane inovatoare. Noile Innovation Trucks includ modelele LF Electric și CF Electric pentru distribuție urbană medie și grea, precum și varianta CF Hybrid pentru segmentul de distribuție urbană medie, cu zero emisii și nivelul cel mai înalt de eficiență generală. DAF a dezvoltat aceste soluții inovatoare pentru a veni în întâmpinarea nevoilor de îmbunătățire a calității aerului în orașe, precum și pentru reducerea emisiilor de CO2.
DAF LF Electric Innovation Truck
Modelul DAF LF Electric este un camion pur electric de 19 tone, pentru distribuție urbană, cu emisii zero de noxe. Camionul dispune de tehnologie Cummins, cu un motor electric de 195 kW (266 CP) și un vârf de 250 kW (340 CP). Motorul este alimentat de un pachet de baterii de până la 222 kWh, care oferă o autonomie de până la 220 km cu camionul încărcat complet. Pachetul de baterii este modular și poate fi configurat în funcție de autonomia necesară clientului. Pentru aplicațiile de distribuție urbană, autonomia de 220 de km a DAF LF Electric este ideală.
DAF CF Electric Innovation Truck
Camionul DAF CF Electric reprezintă soluția ideală pentru distribuția urbană cu volume și sarcini utile mai mari și cu zero emisii de noxe. Sunt incluse aplicațiile pentru care standardul sunt semi-remorcile cu osie simplă sau dublă, cum ar fi pentru livrările la supermarketuri.
CF Electric este un cap tractor 4×2 destinat aplicațiilor cu maxim 37 tone greutate totală a combinației cap tractor-remorcă. Camionul se bazează pe versatila serie CF de la DAF, premiată cu titlul de „Camionul internațional al anului 2018” și utilizează tehnologia avansată E-Power furnizată de VDL, pentru a funcționa doar pe electric. Nucleul trenului de putere inteligent este motorul electric de 210 kW/286 CP (vârf de 240 kW/326 CP), alimentat de un pachet de baterii litiu-ion de 170 kWh.
CF Electric are o autonomie de aproximativ 100 km, indicată pentru aplicațiile de distribuție urbană la volum mare. Timpul de încărcare este de 30 minute pe modul rapid, respectiv 1,5 ore pentru o încărcare completă. În perioadele de încărcare și descărcare a mărfii se poate realiza și încărcarea acumulatorilor.
DAF CF Hybrid Innovation Truck
Camionul DAF CF Hybrid a fost conceput și dezvoltat pentru a oferi propulsie electrică cu zero emisii în zonele urbane și o autonomie mai mare în afara orașelor, datorită ultimei generații extra ecologice de tehnologie diesel. Combinația electric-diesel asigură cel mai înalt grad de eficiență logistică.
Modelul CF hibrid de la DAF este echipat cu un motor diesel PACCAR MX-11 de 10,8 litri și 330 kW/450 CP), un motor electric ZF de 75 kW/100 CP (vârf de 130 kW/175 CP) și o cutie de viteze ZF TraXon special proiectată pentru linii motoare hibride.
Motorul electric este alimentat de un pachet de baterii de 85 kWh, care permite o autonomie pur electrică între 30 și 50 km, în funcție de greutatea combinată. Bateriile pot fi încărcate de motorul diesel, în timpul transportului pe distanțe lungi, sau la o stație de încărcare cu încărcător în curent continuu. Încărcarea rapidă completă durează 30 de minute, iar în 20 de minute se poate încărca de la 0 la 80% din capacitate.
În afara zonelor urbane, camionul CF Hybrid este acționat de un motor diesel ecologic și eficient PACCAR MX-11, tehnologia hibridă garantând economii suplimentare de combustibil, grație sistemului inteligent de gestionare energetică. Energia este recuperată în timpul perioadelor de frânare și la utilizarea funcțiilor de control al vitezei precum Control viteză la coborâre (Down Hill Speed Control) și Pilot automat predictiv (Predictive Cruise Control). Ulterior, energia astfel recuperată este folosită de motorul electric pentru a funcționa pe lângă cel hibrid, în scopul obținerii unui consum și mai mic.
Pachetul de baterii al sistemului hibrid alimentează linia motoare electrică, compresorul electric de aer, precum și o priză de putere opțională, care poate fi folosită pentru alimentarea echipamentului de refrigerare a semiremorcii la transporturile în condiții de temperatură controlată, contribuind astfel la funcționarea cu zgomot redus a camionului.
Strategie orientată spre client
„Absolut prioritar pentru orice dezvoltare este să aducă plus de valoare clienților”, a declarat Ron Borsboom, membru al Consiliului de administrație și responsabil cu dezvoltarea produselor. „Abordarea noastră a fost și va fi mereu să verificăm temeinic orice noi produse dezvoltate înainte de a le lansa pe piață. Această strategie orientată spre client continuă cu lansarea camioanelor electrice și hibride. Este foarte probabil ca, în viitor, în zonele urbane să existe obligativitatea de a respecta cerințe de emisii zero și nivel redus de zgomot, în condițiile în care orașele își anunță deja intențiile de a crea zone cu emisii zero de CO2, fapt ce poate genera o nevoie pentru clienții noștri de a avea o mai mare varietate de soluții de transport la dispoziție.”
Primele camioane electrice în varianta CF Electric vor intra anul acesta în faza de testare de către anumiți clienți de top ai DAF. Conform graficului, teste similare sunt deja planificate în 2019 pentru modelele LF Electric și CF Hybrid. DAF va fi pregătită să lanseze aceste camioane de ultimă generație în momentul când consideră că piața este pregătită pentru a le primi.
90 de ani de excelență DAF
Pentru a comemora faptul că acum 90 de ani Hub van Doorne punea bazele companiei de astăzi, la standul DAF din cadrul expoziției IAA este etalat un model istoric DAF 1600, fabricat în anii 60, alături de ultra exclusivistul XF Ediția aniversară 90 de ani, lansat pe piață ca simbol al înființării DAF în anul 1928. Camionul este dotat cu un pachet opțional premium, elemente ornamentale elegante și cu cel mai puternic motor PACCAR MX-13, ce dezvoltă 530 CP/390 kW. Iar faimoasă siglă istorică a DAF este afișată cu mândrie pe partea frontală a vehiculului, pe lateralele și spatele cabinei, precum și în interiorul luxos, complet îmbrăcat în piele.
În ultimii 90 de ani, DAF a dezvoltat cele mai bine cotate vehicule pe piața Europeană, lidere de industrie. Cota de piață a DAF pe segmentul camioane grele a crescut de la 15,3% în 2017 la 16,5% în primul semestru al anului curent. De asemenea, DAF Trucks este lider de piață pe acest segment în Olanda, Ungaria, Marea Britanie, Polonia, Belgia, România, Cehia și Bulgaria, precum și lider european pe segmentul cap tractor. În Germania, cea mai mare piață europeană de desfacere pentru camioane, DAF este marca cea mai importată.
„Furnizând camioane excelente, care stabilesc standarde de eficiență și calitate, precum și asigurând servicii de vârf în industrie, DAF este într-o poziție excelentă pentru a-și extinde și mai mult prezența în Europa și în afara granițelor ei”, a afirmat Harry Wolters, președintele DAF Trucks.
Standul DAF, amplasat în Hala 17, dispune de zone dedicate în care sunt prezentate cele mai performante camioane pentru distanțe lungi și aplicații profesionale, subliniind faptul că DAF poate livra camionul perfect pentru orice aplicație.
Următoarele vehicule sunt expuse la standul DAF, Hala 17 (stand nr. B20):
Astăzi în frunte
Camioane pentru distanțe lungi
XF 530 cap tractor 4×2 cu cabină Super Space Cab
XF 530 cap tractor 6×2 cu cabină Super Space Cab
XF 480 rigid 6×2 cu cadru BDF franco fabrică
Camioane pentru aplicații profesionale
LF 290 Construcție rigid 4×2 cu cabină Day Cab
CF 450 rigid 8×2 cu sistem de ridicare VDL cu cârlig
CF 450 rigid 8×4 cu malaxor Liebherr
Mândri de moștenirea noastră
1600 rigid, 4×2 din 1967
XF Ediția aniversară 90de ani cap tractor 4×2 cu cabină Super Space Cab – ediție limitată
Pregătiți pentru viitor
LF Electric Innovation Truck
CF Electric Innovation Truck
CF Hybrid Innovation Truck