Daimler Truck accelerează electrificarea flotei sale de autovehicule: Mercedes-Benz eEconic pentru utilizare municipală intră în producția de serie la fabrica din Wörth, din Germania. eEconic este cel de-al doilea model de camion Mercedes-Benz cu baterii electrice ce va ieși de pe linia de producție a fabricii din Wörth, după lansarea eActros, un autocamion dedicat transportului urban de distribuție, în octombrie 2021.
Precizările transmise ZIUA CARGO:
eEconic a fost dezvoltat alături de clienți, în urma unor serii intensive de teste practice, ce au avut loc începând cu luna mai a anului 2022. Primul vehicul din producția de serie va fi livrat către Urbaser A/S, o companie din Danemarca, ce activează în sectorul salubrității. Alți clienți au optat deja pentru modelul eEconic produs în serie, iar autocamioanele vor fi livrate succesiv pe parcursul anului.
Ralf Forcher, head of Mercedes-Benz Special Trucks: „De la schiță până la autovehiculul finalizat, de la prototip la camionul produs – acum a venit momentul: cu noul model eEconic, punem pe șosea primul Special Truck Mercedes-Benz alimentat electric și produs în serie. Colaborarea cu clienții noștri ne-a demonstrat că orașele și municipalitățile caută vehicule neutre din punct de vedere al emisiilor de CO2 pentru flotele de servicii publice. În special în ceea ce privește orașele mari, există nevoia unor soluții logistice și de salubrizare care să fie silențioase, curate și sigure. Iar noi oferim camionul potrivit pentru acest lucru.”
Andreas Bachhofer, director de producție și manager al fabricii din Wörth: „În toamna anului 2021, porneam producția de serie a camioanelor noastre electrice cu modelul eActros, chiar aici, la fabrica din Wörth, iar acum continuăm cu modelul eEconic. Acest lucru este posibil datorită flexibilității de producție a fabricii și a echipei extrem de motivate, care a integrat eEconic pe linia de asamblare într-un timp foarte scurt și a colaborat activ pentru a satisface cerințele de înaltă calitate ale clienților noștri. Începerea producției celui de-al doilea camion electric arată încă o dată că suntem deja în mijlocul transformării fabricii noastre pentru producția de noi sisteme de propulsie.”
Producție în serie a camioanelor electrice la Future Truck Center
eEconic va fi produs pe linia de asamblare Mercedes-Benz Special Trucks existentă, în paralel și flexibil alături de camioanele cu motoare cu combustie internă. După ce vehiculul a fost asamblat, electrificarea eEconic continuă la Future Truck Center, unde – la fel ca eActros – este echipat cu componentele pentru propulsia electrică. Pe parcursul a mai multe etape de producție, bateriile de înaltă tensiune și unitatea de încărcare sunt instalate. Odată ce toate componentele de înaltă tensiune au fost asamblate, întregul sistem poate fi pus în funcțiune, iar camionul este gata pentru a rula.
Pe parcursul procesului de transformare a transportului într-unul neutru din punctul de vedere al emisiilor de CO2, fabrica din Wörth și-a stabilit, printre altele, obiectivul de a-și dezvolta continuu forța de muncă pentru producția de camioane cu noi sisteme de propulsie. Aceasta include, de asemenea, asigurarea faptului că angajații care lucrează cu autovehicule de înaltă tensiune, cum ar fi eEconic, urmează o formare și o dezvoltare specifică. Din 2018, angajații fabricii din Wörth au fost calificați pentru producția de camioane electrice. Până în prezent, aproximativ 2.700 de angajați au fost instruiți să gestioneze vehicule și componente de înaltă tensiune în cadrul centrului propriu de pregătire. Astfel, aceștia au dobândit cunoștințele necesare și sunt pregătiți optim pentru noile cerințe de producție.
Utilizare municipală complet electrică
Principalele specificații tehnice ale eEconic sunt în mare parte asemănătoare cu cele ale eActros. Ca vehicul de salubrizare, eEconic este destinat să acopere, fără încărcare intermediară, majoritatea rutelor tipice de colectare a deșeurilor pe care modelul convențional Econic le parcurge în timpul operațiunilor într-o singură tură. Transmisia electrică permite o podea coborâtă – ceea ce facilitează accesul și coborârea din cabină în picioare, printr-o ușă pliantă cu deschidere spre interior, pe partea opusă traficului. Cabina multimedia modernă este intuitivă și reprezintă, de asemenea, o îmbunătățire semnificativă în comparație cu modelul convențional Econic. Un alt punct de diferențiere este și parbrizul panoramic. Acesta beneficiază de termocontrol, ce previne aburirea în cazul condițiilor meteo specifice și crește vizibilitatea asupra zonei de trafic. În plus, parbrizul reduce încălzirea cabinei cauzată de radiațiile solare. Un alt plus major de siguranță în traficul urban: varianta standard a modelului eEconic este echipată cu sistemul de asistență la virare Sideguard Assist și ce-a de-a cincea generație a sistemul de frânare de urgență Active Brake Assist.
Daimler Truck: Flotă de vehicule fără emisii până în 2039
Începerea producției eEconic este un alt obiectiv atins în călătoria Daimler Truck către un transport neutru din punctul de vedere al emisiilor de CO2: pentru a contribui la decarbonizarea industriei vehiculelor comerciale, compania urmărește să asigure un transport neutru din punct de vedere al emisiilor de CO2 până în 2050. Astfel, Grupul își propune să vândă numai vehicule neutre din punct de vedere al emisiilor CO2 în principalele piețe operaționale din America de Nord, Europa și Japonia începând cu anul 2039. Așa-numita “strategie duală” se concentrează pe două tehnologii complementare pentru alimentarea cu energie a autocamioanelor noastre: bateriile și pilele de combustie pe hidrogen.
Despre fabrica Mercedes-Benz Wörth
Cea mai mare fabrică de asamblare a camioanelor Mercedes-Benz Trucks a fost fondată la Wörth am Rhein în anul 1963 și în prezent produce modelele de camioane Mercedes-Benz Arocs și Atego – precum și Actros, care timp de 20 de ani este cel mai de succes camion de mare tonaj la nivel internațional. În 2021, a fost lansată producția de serie a modelului de camion electric cu baterii Mercedes-Benz eActros. Tot în cadrul fabricii sunt construite și camioanele speciale – Mercedes-Benz Econic, Unimog și Zetros. Aproximativ 470 de camioane personalizate în funcție de cerințele clienților pot părăsi fabrica Wörth în fiecare zi. Clienții din peste 150 de țări apreciază „calitatea fabricată în Wörth”. Locația de pe Rin este centrul de competență pentru rețeaua globală de producție Mercedes-Benz Trucks. Fabrica Mercedes-Benz din Wörth are, de asemenea, peste 50 de ani de experiență în producția CKD (Completely Knocked Down) și livrează kituri de vehicule în numeroase piețe la nivel mondial pentru asamblarea finală locală – peste 750.000 de kituri în total până în prezent. Cu aproximativ 10.000 de angajați, fabrica Mercedes-Benz Wörth este al doilea cel mai mare angajator din regiunea Renania-Palatinat.
Daimler Truck
Daimler Truck Holding AG (“Daimler Truck”) este unul dintre cei mai mari producători de vehicule comerciale din lume, cu peste 40 de unități principale și mai bine de 100.000 de angajați în întreaga lume. Fondatorii Daimler Truck au inventat industria transportului modern, cu camioanele și autobuzele lor, acum mai bine de 125 de ani. Neschimbate nici în ziua de astăzi, aspirațiile companiei se concentrează pe un singur scop: Daimler Truck lucrează pentru toți cei care țin lumea în mișcare. Clienții săi le permit oamenilor să fie mobili și să își ducă bunurile la destinație în mod fiabil, la timp și în condiții de siguranță. Daimler Truck le oferă tehnologiile, produsele și serviciile de care au nevoie în acest sens. Acest lucru este valabil și când vine vorba de trecerea la condusul neutru din punctul de vedere al emisiilor de CO2. Compania se străduiește să asigure succesul transportului sustenabil, prin cunoștințe tehnologice profunde și o perspectivă clară asupra nevoilor clienților.
Activitățile Daimler Truck sunt structurate în cinci segmente de raportare: Trucks North America (TN) cu brandurile de camioane Freightliner și Western Star și brandul de autobuze școlare Thomas Built Buses. Trucks Asia (TA) cu brandurile de vehicule comerciale FUSO și BharatBenz. Mercedes-Benz (MB) cu brandul de camioane cu același nume. Daimler Buses (DB) cu brandurile de autobuze Mercedes-Benz și Setra. Noua divizie de Financial Services a Daimler Truck (DTFS) constituie cel de-al cincilea segment, iar gama de produse din segmentul de camioane include vehicule utilitare ușoare, medii și grele pentru distanțe lungi, distribuție și trafic în construcții, dar și vehicule cu scop special, utilizate în principal în sectorul municipal și vocațional. Gama de produse din segmentul de autobuze include autobuze orășenești, autobuze școlare și autobuze inter-orășenești, autocare și șasiuri pentru autobuze. Pe lângă vânzarea de vehicule comerciale noi și uzate, compania oferă și servicii post-vânzare și soluții de conectivitate.