Carburanții alternativi, transport mai sustenabil

Carburanții alternativi determină un transport mai sustenabil și o mobilitate mai curată, potrivit Eurowag.

Iată precizările transmise ZIUA CARGO:

Modul de viață și afacerile sustenabile sunt tendințe sociale majore. Acestea sunt foarte evidente în transport și logistică. Deși carburanții tradiționali ai motorului auto, benzina și motorina, continuă să predomine în transportul rutier, există un impuls din ce in ce mai mare pentru trecerea către propulsii alternative. Nu vorbim despre e-mobilitatea mult discutată, ci de carburanți pe bază de gaze naturale, indiferent dacă este comprimat (CNG) sau lichefiat (LNG). Cererea pentru ei a crescut atât la nivel european, cât și la nivel local.

Acest lucru a fost confirmat de cele mai recente cifre ale Asociației Cehe a Gazului (CGA). În ciuda impactului negativ al pandemiei de coronavirus asupra transportului cu camioane, consumul de CNG din 2020 a fost egal cu rezultatul record al anului precedent, iar consumul de LNG a crescut cu 57% de la an la an, până la 956 mii de kilograme în 2020. Potrivit CGA, un total de 27.750 vehicule alimentate cu gaze naturale au circulat pe drumurile cehe anul trecut, ceea ce demonstrează tendința în creștere.

„CNG devine un carburant preferat pentru orașele care trec la transportul ecologic. De asemenea, am observat un interes crescut față de LNG în transportul cu camioane”, notează Lenka Kovačovská, director executiv, CGA. Numărul camioanelor alimentate cu LNG a crescut de la cinci la treizeci și șase de la an la an. Tendința de creștere este evidentă din planurile corporative pentru modernizarea flotei din acest an. „Până acum știm că douăzeci de camioane cu LNG au fost achiziționate de companii. În plus, se așteaptă ca infrastructura LNG să se extindă semnificativ în următorii doi ani, de la actualele două, la douăzeci de stații de alimentare publice”, adaugă Lenka Kovačovská.

Beneficii financiare și de mediu 

Atât gazul natural comprimat, cât și cel lichefiat oferă multe avantaje față de carburanții fosili tradiționali în transportul rutier. Vehiculele utilitare și camioanele LNG și GNC produc mult mai puține emisii de gaze cu efect de seră și particule solide, provocând mai puțină poluăre a aerului (cu până la 20% emisii de CO2 mai mici și cu până la 95% emisii mai mici cu bio-LNG sau bio-CNG). Astfel de vehicule sunt, de asemenea, semnificativ mai silențioase și, prin urmare, sunt permise în locurile în care mașinile pe benzină și diesel sunt interzise (de exemplu, sunt scutite de interdicțiile camioanelor în orașe și de restricțiile nocturne).

Beneficiile financiare merită luate în considerare și ele. Vehiculele CNG sau LNG pot avea un preț mai mare decât, să zicem, mașinile cu motor diesel, dar costul lor global poate fi mai mic. Acest lucru se datorează carburantului mai ieftin, precum și subvențiilor de la stat, scutirilor de la taxa rutieră și altor tipuri de sprijin.

Conform datelor Eurowag, LNG poate reduce costurile cu carburantul cu până la 20%, datorită unei combinații de prețuri și consumuri mai mici. Camioanele LNG au în prezent o autonomie cuprinsă între 900 și 1.600 de kilometri, în funcție de configurația vehiculului. Sunt fabricate de producători de camioane de renume, precum Scania, Volvo sau Iveco.

Extinderea infrastructurii de carburanți alternativi

Numărul stațiilor de alimentare cu LNG și CNG a crescut în toată Europa. Experții consideră că stimulentele guvernamentale și o cerere tot mai mare pe piață vor conduce la extinderea în continuare a infrastructurii de carburant alternativ. „Scopul nostru este să oferim clienților noștri cea mai extinsă rețea de stații de alimentare cu LNG. Cardurile noastre de carburant sunt acceptate în 93 de stații din nouă țări europene. În Germania, de exemplu, acoperim mai mult de 41% din stațiile de alimentare disponibile cu LNG”, explică Jan Laluch, Product Owner carburanți alternativi la Eurowag.

Numărul stațiilor de alimentare cu LNG din Europa ar trebui să depășească 2.000, până în 2030, în conformitate cu planurile „verzi” ale UE de reducere a emisiilor din transport. Studiile sugerează că până atunci, numărul camioanelor LNG care străbat drumurile europene va fi ajuns la aproximativ 280 de mii. Aceasta va reprezenta o creștere substanțială în comparație cu 9.500 de astfel de vehicule în 2019.

Despre EUROWAG 

Cu o istorie de 25 de ani de inovație, EUROWAG este furnizorul de soluții integrate de mobilitate cu dezvoltarea cea mai rapidă din Europa. Obiectivul EUROWAG este de a simplifica viața operatorilor de transport rutier comercial și de a le oferi soluții accesibile pentru nevoile lor de afaceri. Indiferent dacă este vorba de carburanți, plăți de taxe de drum, rambursarea taxelor, gestionarea flotei, servicii financiare sau sfaturi simple – suntem aici pentru a ajuta clienții noștri să deplaseze cu succes 350.000 de vehicule în Europa, Asia și Orientul Mijlociu.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.