CNAIR a desemnat câștigătorul licitației pentru realizarea studiilor de prefezabilitate (SPF) și de fezabilitate (SF) a Drumului Expres Târgoviște-București, ca va fi construit prin afara localităților, și nu așa cum este actualul drum național.
Ofertantul desemnat câstigător este TPF Inginerie, iar valoarea estimată a contractului este de 11,5 milioane de lei. Durata contractului este de 2 luni pentru elaborarea Studiului de Prefezabilitate și 18 luni pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate.
Pentru această licitație, CNAIR a reziliat, la începutul anului, contractul pentru lărgirea la 4 benzi a 44 de km din DN71 între Bâldana (intersecția cu DN7) și Târgoviște. Fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, a precizat atunci: „Aceasta este soluția modernă pentru anul 2021, nu dublarea la 4 benzi a drumului existent DN71 care trece pe 53% din lungime prin localități. (…) Este vorba de un drum nou, care nu va trece prin localități, cu 2 benzi pe sens și separare pe mijloc, cu noduri denivelate, apropiat de profilul unei autostrăzi. Legătura cu Bucureștiul va fi făcută, cel mai probabil, cu un nod din viitoarea autostradă de centură A0 Nord”.
Fostul ministru a argumentat că lărgirea la patru benzi „este un chin și pentru locuitorii din aceste zone, și pentru șoferii care merg pe aceste drumuri. Uitați-vă la drumuri care sunt la patru benzi, spre Giurgiu de exemplu, unde sunt treceri de pietoni, unde sunt giratorii, sunt limite de viteză. Și satele respective sunt rupte în două, nu se mai poate traversa”