Pilotul Cătălin Cedric Ghigea este invitat la FIA Hill Climb Masters – un trofeu european care va strânge la start cei mai buni piloți ai disciplinei viteză în coastă, din Europa -, iar Auto Italia, importatorul Alfa Romeo în România, sprijină participarea acestuia la eveniment, el fiind înscris în concurs cu singurul automobil istoric de pe lista de start.
Iată precizările, în comunicatul remis redacției:
Parteneriatul dintre grupul Auto Italia, importatorul oficial al mărcii Alfa Romeo în România și pilotul bucureștean Cătălin Cedric Ghigea, unul de real succes în 2018, continuă la un alt nivel cu ocazia primei competiții internaționale în care va fi angrenat sportivul.
FIA Hill Climb Masters este un trofeu european, organizat o dată la fiecare 2 ani, iar ediția actuală se va desfășura în orașul italian Gubbio, din regiunea Umbria. Precedentele două ediții au fost organizate în Luxemburg și în Republica Cehă. Alegera burgului medieval din apropiere de Florența de către Federația Internațională a Automobilului (FIA) nu este întâmplătoare. La Gubbio se organizează an de an, începând cu 1966, Trofeul Luigi Fagioli, una dintre etapele clasice ale campionatului italian de viteză în coastă.
Patru sportivi din România au primit invitații din partea ACR, autoritatea sportivă națională FIA în automobilism, pentru a participa la Gubbio. Cătălin Cedric Ghigea, Campion Național în ultimele patru ediții ale Campionatului Național de Viteză în Coastă Dunlop, va concura la Masters-ul FIA la volanul unei Alfa Romeo Alfetta GTV din anul 1975.
„M-a bucurat invitația pe care am primit-o și faptul că mașina mea, pe care mulți o cunosc după numele de alint – Phoenix – a fost acceptată la start. Asta înseamnă mult, atât pentru mine, cât și pentru partenerul meu, Auto Italia. Să fii primit la startul unei competiții automobilistice din Italia, cu o Alfa Romeo clasică, este un triumf în sine. În ultimii ani am dezvoltat o afinitate aparte pentru „italience”, în garajul meu găsindu-se mai multe modele de competiție, atât Alfa Romeo cât și Fiat Abarth. De asemenea, ca mașini de zi cu zi folosesc o Alfa Romeo Stelvio și un Abarth 595, deci povestea cu mărcile auto sportive din „cizmă” este destul de serioasă. Ieșirea la Gubbio va fi o dovadă perfectă că parteneriatul pe care l-am construit împreună cu Auto Italia este unul care face cinste mărcii Alfa Romeo”, a declarat Cătălin Cedric Ghigea.
Trofeul Luigi Fagioli (fost pilot Alfa Romeo în competițiile de Grand Prix în sezoanele 1950 și 1951, contemporan cu celebrii Fangio, Nuvolari și Farina) este o sărbătoare a motorsportului, desfășurată într-o regiune a Italiei în care automobilismul sportiv este ridicat la rang de religie, aproape. Nu doar sportivii care participă an de an sunt de top, dar și spectatorii sunt foarte bine puși la punct. Cu atât mai mult în acest an, cu ocazia FIA Hill Climb Masters, va fi o ocazie deosebită pentru marca Alfa Romeo de a fi reprezentată de un model legendar al anilor ’70, Alfetta GTV.
Cătălin Ghigea va fi sprijinit în Italia de echipa tehnică formată din Nicu Tincescu, Florinel Tincescu (Văru Nicu Motorsport) și de prietenul Bogdan Ghinea. Aceștia vor avea misiunea de a o transforma pe campioana ultimelor patru sezoane din România într-una dintre atracțiile fanilor de la Gubbio. Alfetta „Phoenix” va avea de parcurs un traseu de 3,3 kilometri, în manșe de antrenament liber, antrenament cronometrat și trei urcări de concurs.
„Nu există nicio presiune a rezultatului, ci doar o bucurie că acest proiect ce s-a construit în jurul unei Alfa din anul 1975 a ajuns până în acest punct. Sper ca pe lângă bucuria fanilor Alfa Romeo din Italia, să reușim să-i facem mândri și pe susținătorii noștri de acasă, din România. Le mulțumesc pe această cale celor de la Auto Italia, pentru că au înțeles foarte bine că în momentul în care marca Alfa Romeo se străduiește să-și recapete aura sportivă de altădată au ales să susțină un proiect de motorsport, cea mai bună mutare, din punctul meu de vedere”, a concluzionat Ghigea.
Partenerii lui Cătălin Cedric Ghigea în sezonul 2018 sunt Auto Italia, importator Alfa Romeo, YACCO, Foerch, Văru Nicu Motorsport, Oldtimer Studio și publicația RacingWheels.