CFR: 21 de şantiere deschise pe calea ferată, alte 13 „pe țeavă”

CFR Infrastructură are deschise 21 de şantiere și va demara lucrările pe alte 13 şantiere, în prima parte a semestrului al doilea (S2), odată cu finalizarea procedurilor de achiziţie de lucrări şi servicii feroviare aflate în derulare, se arată într-un comunicat transmis în 7 iulie.

Astfel, se execută lucrări complexe de infrastructură şi suprastructură feroviară, incluse în programul anual de reînnoire, pe sectoarele: Chitila-Săbăreni-Ciocăneşti, unde viteza de circulaţie a trenurilor de călători va creşte de la 50 km/h la 120 km/h, Pârvu-Costeşti, de la 30 km/h la 100 km/h; staţia Olteni, unde viteza va creşte, pe linia 2, de la 30 la 120 km/h, iar pe linia 3, de la 70 la 120 km/h; Vălişoara-Caransebeş, unde viteza va creşte de la 70 la 100 km/h; Deda-Reghin, de la 50 la 100 km/h.

Reprezentanţii CFR estimează deschiderea şantierelor pe secţia CF Buzău-Buzău Sud-Cilibia-Făurei (firul II), unde viteza va creşte de la 30 la 120 km/h, pe o lungime de 38,6 km.

În primul semestru (S1) al acestui an, au fost finalizate lucrările de reînnoire a infrastructurii pe 35 de km de cale ferată, din ţinta de 70 km de cale ferată, prevăzută în Strategia de dezvoltare a infrastructurii feroviare 2021-2025, aprobată prin Hotărârea de Guvern 985/2020″, se precizează în comunicat.

În ultimii 10 ani, în cadrul programelor de reînnoire a infrastructurii feroviare, pentru ridicarea restricţiilor de viteză, s-au executat lucrări, în medie, pe doar 10,5 km de cale ferată/an, ritm care atrăgea după sine accentuarea stării de degradare a reţelei feroviare naţionale.

Strategia de dezvoltare a infrastructurii feroviare pentru perioada 2021-2025 prevede, în primul an, reînnoirea infrastructurii feroviare pe 70 km de cale ferată, urmând ca succesiv, prin creşterea alocaţiilor bugetare, să se realizeze lucrări de reînnoire a infrastructurii pe 650-700 km de cale ferată/an.

„Începând din acest an, datorită investiţiilor companiei în achiţiţia de utilajele tehnologice de mare performanţă, am optimizat metoda de abordare a acestor lucrări de reînnoire a infrastructurii, prin includerea în programele de lucrări a executiei în regie proprie. Adoptarea acestui concept atrage după sine reducerea costurilor de execuţie şi cresterea ritmului de implementare a lucrărilor. Programul investiţional al companiei va continua, astfel încât să ne creştem capacitatea administrativă într-o maniera accelerată pentru a reuşi să atingem în 4 ani targetul de kilometri reînnoiţi prevăzuţi în strategia de dezvoltare a infrastructurii feroviare”, a declarat Ioan Pintea, director general al CFR SA.

Compania precizează că, în paralel, se desfăşoară programul de lucrări de întreţinere şi reparaţii la linii şi instalaţii, de pe cele 8 sucursale regionale de cale ferată.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.