CFR Infrastructură a semnat al 4-lea contract finanțat prin PNRR

CFR Infrastructură a încheiat al 4-lea contract de modernizare a căilor ferate finanțat prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR). În valoare de 1,91 miliarde de lei (din totalul fondurilor de 7,64 miliarde de lei, fără TVA, prevăzute în PNRR pentru infrastructura feroviară din România), finanțarea este destinată lotului 2 al tronsonului Caransebeş-Timişoara-Arad (în lungime totală de 162,19 km).

Contractul a fost semnat, în 28 noiembrie, de directorul general al CFR, Ion Simu Alexandru, şi de directorul general al firmei spaniole FCC Construcction câștigătoare a licitației, Carlos Pallares Rodriguez, în prezenţa ministrului Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu.

„Constructorul spaniol are la dispoziţie 42 de luni (6 luni proiectare şi 36 de luni execuţie) pentru finalizarea lucrărilor”, a scris pe Facebook ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Pe cei 54,13 km ai sectorului de cale ferată Lugoj-Timişoara Est (lotul 2), constructorul va dubla linia de cale ferată și va moderniza staţiile Lugoj, Belint, Topolovăţ, Recaş şi Remetea Mare, plus 5 halte de călători, precum și 14 poduri şi 39 podeţe. Totodată, antreprenorul va monta sisteme automate de semnalizare la 17 de treceri la nivel cu calea ferată. Constructorul spaniol va asigura implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 şi GSM-R) pe întregul traseu şi construirea a cinci pasarele pietonale în staţiile Lugoj, Belint, Topolovăţ, Recaş, Remetea Mare, a două pasarele pietonale în haltele Chizătău şi Izvin şi a unui pasaj superior în staţia Lugoj (strada Banatului). Vor fi montate panouri fonoabsorbante pe o lungime totală de 6.350 metri.

Contractul prevede îmbunătăţirea condiţiilor de exploatare şi operare feroviară, necesare maximizării volumului de mărfuri transportate, creşterea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.

Directorul general al CFR, Ion Simu Alexandru: „Avem până în acest moment semnate contracte în valoare totală de peste 5,5 miliarde lei pentru modernizarea infrastructurii feroviare la standarde europene pe 3 din cele 4 loturi ale tronsonului, pe o distanţă de 122,85 de km, de la Lugoj la Arad. Aştept din partea antreprenorilor să-şi respecte termenele contractuale, în contextul în care ei sunt cei care, în cadrul acestor contracte, elaborează inclusiv proiectele tehnice, în baza cărora vor executa lucrările de modernizare, ceea ce înseamnă că din start eliminăm «eventualele probleme de proiectare», aşa cum s-a întâmplat în celelalte proiecte feroviare de modernizare, în care proiectarea şi execuţia lucrărilor au fost incluse în contracte separate”.

Linia de cale ferată Caransebeş-Timişoara-Arad, care beneficiază de finanţare în cadrul PNRR, este inclusă, de asemenea, în Planul investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare, pentru perioada 2020-2030.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.