CFR SA informează că s-a încheiat cu succes încă o etapă în procesul de reabilitare a infrastructurii feroviare, prin depunerea ofertelor în procedura de licitaţie pentru obiectivul Reabilitarea liniei cf Braşov – Simeria, componentă a Coridorului Rin – Dunăre, pentru circulaţia trenurilor cu viteza maxima de 160 km/h; Secţiunea: Braşov – Sighişoara, subsecţiunile 1.Braşov – Apaţa şi 3. Caţa – Sighişoara.
Iată precizările CFR SA, în comunicatul remis redacției:
În data de 23.08.2017 s-a încheiat procesul de depunere în SEAP a ofertelor aferente acestui obiectiv. Au fost depuse 5 oferte, de către următorii operatori economici:
- IC Ictas Insaat Sanayi ve Ticaret A.S.;
- Impreza Pizzaroti& C SpA Italia S.p.A.;
- S.C. Alstom Transport S.A.;
- Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A.;
- STRABAG A.G.
Valoarea lucrărilor licitate este estimată la 3.190.570.000 lei fără TVA (cca 700 mil. euro), sursa de finanţare fiind asigurată 85% de Comisia Europeană prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), iar cofinanţarea de 15%, de la bugetul de stat.
Durata de execuţie este de 48 de luni, la care se adaugă 60 de luni perioada de notificare a defecţiunilor.
Lucrările de modernizare a infrastructurii feroviare aferente celor două secţiuni Braşov – Apaţa şi Caţa – Sighişoara, în lungime totală de 86 de km, vor contribui la atingerea obiectivului principal de promovare a mobilităţii sustenabile pe secţiunea Frontiera Ungară – Curtici – Arad – Simeria – Sighişoara – Braşov, prin:
- creşterea vitezei de circulaţie la 160 km/h
- reducerea duratei de transport
- creşterea siguranţei feroviare
- facilităţi pentru accesul persoanelor cu mobilitate redusă
- introducerea sistemelor moderne de semnalizare şi de management al traficului
- îmbunătăţirea gradului de confort oferit călătorilor în staţiile de cale ferată.
În cadrul contractului de execuţie lucrări vor fi executate o gamă variată de lucrări de infrastructură şi suprastructură feroviară: terasamente linii C.F, consolidări, poduri şi viaducte, podeţe, tuneluri, pasaje superioare, drumuri, linie de contact, trafic feroviar, sistem de informare a călătorilor, energoalimentare, telecomunicaţii, comunicaţii pentru semnalizare, fibră optică, supraveghere video, arhitectură, instalatii electrice, instalatii sanitare, instalaţii termoventilaţie, apărări de maluri, semnalizare, protecţia mediului.
Pe acest traseu se află 11 puncte de secţionare, toate centralizate electrodinamic (CED) – 4 staţii de cale ferată, 15 halte, 2 noduri de cale ferată principale şi un tunel dublu de 660 m lungime.
După evaluarea ofertelor de către comisia special nominalizată în acest sens, se va întocmi raportul procedurii şi se vor transmite comunicările privind câştigătorul acestei proceduri de achiziţie.