Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB) a aprobat, în ședința din 10 februarie, abonamentul care integrează transportul cu autobuzele, troleibuzele și tramvaiele STB, cel cu metroul şi cu trenurile ce asigură tranzitul de la Gara de Nord București la Aeroportul „Henri Coandă” Otopeni.
Astfel, bucureştenii sau locuitorii din judeul Ilfov care fac naveta zilnică spre sau dinspre Mogoşoaia şi Otopeni, inclusiv angajaţii aeroportului, vor avea la dispoziţie abonamente metropolitane care le vor permite să circule cu trenul, metroul şi transportul public de suprafaţă.
De asemenea, turiştii care ajung în Aeroportul Otopeni vor avea la dispoziţie un bilet unic de 20 de lei pe zi sau un bilet de 40 de lei pentru trei zile, care le oferă acces complet la transportul public de suprafaţă, metrou şi tren de la Gara de Nord la Otopeni.
Un proiect de ordin al ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, a fost lansat în dezbatere publică, timp de 10 zile, până pe 14 februarie. După cum se știe, STB este societatea comercială a Primăriei Capitalei, iar trenurile și metroul sunt companii ale MT.
Sunt mai multe variante de călătorie: mijloace STB-metrou-tren, STB-tren și STB-metrou.
Abonamentul suprafaţă-metrou-feroviar va avea următoarele preţuri:
– 20 de lei pentru 24 de ore;
– 40 de lei pentru 72 de ore;
– 210 lei pentru o lună;
– 1.100 de lei pentru şase luni;
– 2.000 de lei pentru 12 luni.
Titlurile de călătorie metropolitane integrate cu valabilitate de 24 de ore şi 72 de ore vor permite oricâte transbordări pe orice vehicul de transport de suprafaţă, metrou şi feroviar, pe ruta Gara de Nord-Aeroportul Henri Coandă, în regiunea Bucureşti-Ilfov.
Abonamentele suprafaţă-feroviar sau metrou-feroviar vor avea umătoarele preţuri:
– 140 de lei pentru o lună;
– 800 de lei pentru şase luni;
– 1.400 de lei pentru 12 luni.
Abonamentele suprafaţă-metrou, valabile şi până în prezent, au următoarele tarife:
– 140 de lei pentru o lună;
– 700 de lei pentru şase luni;
– 1.200 de lei pentru 12 luni.
Hotărârea CGMB prevede acordarea unui mandat special Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti – Ilfov (ADITPBI) în vederea stabilirii, ajustării sau modificării preţurilor şi tarifelor.
În 4 februarie, când ministrul Grindeanu a publicat proiectul de ordin, primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, a anunţat că biletele şi abonamentele care integrează linia de tren Gara de Nord – Otopeni cu metroul şi cu transportul public de suprafaţă vor fi disponibile din 15 februarie.
“În urma discuţiilor dintre Primăria Capitalei, prin ADI Transport Public Bucureşti Ilfov, Ministerul Transporturilor şi Metrorex, din 15 februarie vom avea bilete şi abonamente care integrează linia de tren Gara de Nord – Otopeni cu metroul şi cu transportul public de suprafaţă. Este un pas mic în conceptul trenului metropolitan, ca parte a transportului public din zona Bucureşti – Ilfov. Urmează integrarea tarifară a liniei de tren Bucureşti – Ploieşti până la limita judeţului Ilfov. (…) Integrarea tarifară a transportului public e un lucru firesc, care există deja în majoritatea zonelor metropolitane ale capitalelor europene”, anunţa edilul general, pe Facebook.