Compania Națională Aeroporturi București (CNAB), care cuprinde aerogările “Henri Coandă” Otopeni și “Aurel Vlaicu” Băneasa, a obținut în primul semestru (S1) un profit net de 33,67 milioane de euro, mai mare cu 21,3% față de aceeași perioadă din 2016.
Veniturile din activitățile aeronautice au depășit 77,7 milioane euro, fiind mai mari cu 18,3%, iar cele non-aeronautice au însumat 31,05 milioane euro, în urcare cu 22,16%, se arată într-un document al CNAB transmis mai multor investitori invitați la București de Fondul Proprietatea..
Un procentaj de 76% din veniturile aeronautice reprezintă taxele pasagerilor. În ceea ce privește veniturile din sectorul non-aeronautic, cea mai mare parte este reprezentată de retail cu o pondere de 62% din total. Rata de ocupare pe partea de retail a fost de 97%.
Totodată, 55% dintre pasageri au fost femei și 45% bărbați, iar 86% au călătorit în UE. Segmentul persoanelor care au călătorit la clasa economic a scăzut de la 94% în S1 din 2016 la 91% în S1 2017. Segmentul de business a înregistrat o creștere de la 3% la 7%. Restul de 2% reprezintă clasa I.
Wizz Air, cea mai solicitată companie
Pe primul loc în clasamentul celor mai solicitate companii aeriene care operează pe Aeroportul Internațional Henri Coandă (Otopeni) s-a aflat Wizz Air, cu 1,5 milioane pasageri, urmată de Blue Air cu 1 milion, de TAROM – cu 0,9 milioane, de Ryanair – tot cu 0,9 milioane și de Lufthansa – cu 200.000 de pasageri.
Aeroportul Otopeni a avut anul trecut un trafic de pasageri de 10,99 milioane persoane, iar în acest an, conform oficialilor companiei, va depăși Budapesta, care anul trecut a avut 11,43 milioane.
Compania Națională Aeroporturi București a fost înființată prin fuziunea dintre Compania Națională “Aeroportul Internațional “Henri Coandă” – București” SA și Societatea Națională “Aeroportul Internațional București Băneasa – Aurel Vlaicu” SA.
CNAB și-a început activitatea în 5 februarie 2010. Capitalul social înregistrat este de 143.772.150 lei. Structura acționariatului companiei este: 80% acțiuni deținute de statul român, reprezentat de Ministerul Transporturilor, și 20% acțiuni deținute de Fondul Proprietatea.