Sistemele de transport inteligente de pe sectoarele de autostrăzi din România au înregistrat în primele 4 luni din anul 2018 abateri de la prevederile legale în vigoare, privind respectarea masei totale maxime admise în circulație pe drumurile publice din Romania și a vitezei maxime admise, informează în 16 aprilie Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Astfel:
- din totalul de 744.144 vehicule cu masă totală mai mare de 10 tone, 48.592 vehicule au circulat cu depășirea masei totale maxime admise în circulație pe drumurile publice din Romania. Dintre acestea, un număr de 8.217 vehicule au înregistrat depășiri cu mai mult de 20% a masei totale maxime admise, fapta constituind, conform prevederilor OG nr. 43/1997, contravenție foarte gravă;
- din totalul de 2.566.966 vehicule analizate, 323.159 vehicule au circulat cu depăşirea vitezei de 130 km/h, maximă admisă pe autostrăzi. Dintre acestea, un număr de 62.094 vehicule au circulat cu viteze cuprinse între 150 – 250 km/h, 536 vehicule circulând cu viteze de peste 200 km/h.
“Circulația cu depășirea maselor maxime admise în circulație pe drumurile publice din România este principala cauză a degradării premature a suprafeței carosabile a drumurilor. De asemenea, din cauza numărului tot mai mare al autovehiculelor care circulă cu viteze superioare vitezei maxime admise, siguranţa în trafic scade, ceea ce duce la pierderi de vieţi omeneşti şi la daune materiale”, mai precizează CNAIR, în comunicatul remis redacției.