Cererea pentru mobilă office second-hand a crescut cu 15%, în primul semestru, iar companiile alocă bugete între 7.500 euro și 10.000 euro pentru mobilarea birourilor, în funcție de mărimea firmei și a planului de dezvoltare, potrivit Princemob Buro, producător de mobilă pentru birou și importator de mobilier office second-hand.
Cele mai mari achiziții ca investiție sunt înregistrate în Cluj. Piața de profil este tot mai puternică, Princemob Buro având în plan extinderea în estul țării și mutarea locației din Cluj într-un spațiu mult mai generos.
Precizările transmise ZIUA CARGO:
Interesul pentru mobilier office second-hand este din ce în ce mai mai mare în România, atât pe fondul inflației, cât și al dorinței de protejare a mediului înconjurător. Astfel, cererea pentru mobilă de birou second-hand a crescut cu aproximativ 15%, în perioada ianuarie-iunie 2023, comparativ cu aceeași perioadă anul trecut, cele mai multe achiziții din segmentul B2B fiind făcute de companii din domeniile medical, IT, agricultură, real-estate și auto.
În acest context, Princemob Buro a înregistrat o cifră de afaceri de peste 740.000 euro în primul semestru din an, în creștere cu 11%, față de perioada similară din 2022, peste estimările inițiale.
Pe fondul cererii crescute, compania bugetează afaceri peste 1,6 milioane euro, în 2023, în creștere cu 20% față de anul trecut, având în vedere contextul economic actual.
„Piața de mobilier office second-hand din România câștigă tot mai mult teren, susținută de interesul tot mai mare pentru produse de profil atât din partea companiilor, cât și al consumatorilor persoane fizice. Iar aici sunt două motive majore care contribuie la creșterea pieței: intenția de economisire și dorința de sustenabilitate și de protejare a mediului. Prin achiziționarea de mobilier office second-hand, clienții pot economisi de la 2-3 ori mai mult, însă partea de protejarea a mediului înconjurător, prin alegerea unor produs în stare perfectă, complet funcțional și cu un design modern și atractiv, a devenit rațiunea principală și motivul de bază în creșterea cererii pe piața de profil. Sunt tot mai mulți români dornici să trăiască sustenabil, să folosească resursele care există deja și să reducă impactul asupra mediului, dar în continuare este nevoie de o educare a pieței și o comunicare adecvată despre avantajele mobilierului office second-hand atât pentru utilizatori, cât și pentru mediu. Noi ne asumăm acest rol și investim în educarea continuă a pieței, având și proiecte dedicate mediului: pentru fiecare birou vândut plantăm câte un copac”, declară George Udriște, CEO Princemob Buro.
Astfel, cele mai achiziționate piese de mobilier second-second sunt birourile, scaunele, dulapurile și roll box-urile. Cele mai multe cereri, 87%, sunt generate de segmentul B2B pentru mobilarea parțială sau completă a sediilor, în general IMM-uri din domeniile medical-farma, distribuție, auto, agricultură sau IT, care au obiective de sustenabilitate.
Bugetele pentru mobilarea sediilor de companie variază între 7.500 euro și 10.000 euro, iar cele mai mari achiziții ca buget per companie sunt alocate în Cluj. Datorită acestui trend, Princemob Buro își va reloca sediul din Cluj într-un spațiu de expunere mai generos, cu un depozit dotat pentru un trafic ridicat.
„Alegerea produselor sustenabile nu mai este un simplu trend, este un model de consum și o alternativă eficientă din toate punctele de vedere la achiziția de produse noi pentru o parte tot mai importantă din companii. Dar acest obicei devine tot mai vizibil și în segmentul B2C, unde consumul cât mai controlat și reducerea risipei sunt un stil de viață pentru o parte importantă dintre români. Din acest punct de vedere, ne-am propus să deschidem un nou showroom, în Iași, acoperind astfel zone principale din țară și fiind acolo unde sunt potențialii clienți, mai ales că piața de profil are un potențial absolut în România”, adaugă George Udriște, CEO Princemob Buro.
Mobilierul office second-hand furnizat de Princemob Buro este importat din Germania, fiind atent selecționat încă din momentul încărcării, trecând printr-un proces amplu de igienizare și verificare în cadrul companiei fiind livrat în stare perfectă și complet funcțional, cu prețuri între 200 lei și 1.800 lei, cu până la 2-3 ori mai mici decât piesele de mobilier noi.
Despre Princemob Buro
Cu o activitate puternică de peste 30 de ani, Princemob Buro este una dintre cele mai mari companii de mobilă office second-hand și un important producător de piese de mobilier din România, având misiunea principală de a proteja mediul înconjurător. Compania produce anual în jur de 1.800 piese de mobilier office și importă aproximativ 6.000 piese de mobilier office semnate de branduri de top din Germania printre care: Steelcase, Wilkhahn, Vario, Conforto, Bene, Assman, Sedus, Cosmoplan etc., oferind clienților o gamă variată de produse pentru birou la prețuri accesibile.
Princemob pune foarte mare accent pe calitatea produselor și crearea unui mediu de lucru propice angajaților și nu numai, prin comercializarea unor produse ce se axează în primul rând pe menținerea sănătății, cum sunt scaunele operaționale (Hag, Dauphin, Viasit, Drabert, Kohl, Haworth, Loffer) cu diverse funcții de reglare pentru un confort sporit, dar mai ales de birourile reglabile pe înălțime, atât cele electrice cât și cele hidraulice, cum ar fi Fortschritt, Ceka, Sedus, Linak, Steelcase, care îi oferă utilizatorului posibilitatea de a lucra atât din poziția șezut, cât și din picioare. Sunt cunoscute beneficiile lucrului la un birou reglabil pe înălțime, cum ar fi: ameliorarea durerilor de spate, creșterea nivelului de energie, creșterea productivității și a concentrării, scăderea riscului de afecțiuni coronariene, scăderea nivelului de zahăr în sânge etc., conform studiilor efectuate de CDC sub denumirea de “Take-a-Stand Project”Cu două showroom-uri, în București și Cluj-Napoca, Princemob Buro a deservit peste 25.000 de clienți până în prezent.
Ca parte din misiunea sa de a proteja mediul înconjurător, Princemob Buro a lansat, la începutul acestui an, odată cu noile schimbări de management, un proiect unic în România: pentru fiecare birou vândut plantează câte un copac. Până acum, compania a plantat, în această primavară, peste 500 de copaci, urmând ca în acțiunea de plantare din toamnă cifrele să fie cel puțin triple.