Conducerea Aeroportului Otopeni recidivează cu UBER

uber-reclamaConducerea Aeroportului Otopeni îndeamnă în continuare călătorii să aleagă transporturl cu UBER, reclamă COTAR într-un comunicat remis redacției, pe care îl redăm integral.

“Companiile de taximetrie care au contract cu Aeroportul Internațional “Henri Coandă” se declară consternate de strategia conducerii aeroportului.

După comunicatul nostru de la sfârșitul lunii trecute, în care anunțam că ne vom retrage din această zonă dacă nu se va renunța la panoul publicitar de la ieșire, s-au luat măsuri imediate iar respectivul panou a fost înlăturat. Au rămas, însă, celelalte inscripționări din interiorul aeroportului, care îndeamnă călătorii să aleagă transportul cu UBER.

Nu știm cine este în spatele acestei strategii păguboase pentru România, nu doar pentru taximetriști sau pentru aeroportul Otopeni, dar le amintim partenerilor noștri următoarele:

  1. Suma pe care o plătim aeroportului este de circa 220.000 de euro anual pentru a ne da dreptul să operăm în zona aeroportului.
  2. Conducerea Aeroportului “Henri Coandă” ignoră absolut toate problemele pe care le-a creat pirateria taximentriștilor care operează ilegal în zona aeroportului și permite accesul mașinilor în sistem UBER și publicitatea la acest sistem de transport neautorizat în interiorul aeroportului. Cetățenii români sau străini care au nevoie de transport înțeleg că UBER este compania acreditată inclusiv pentru a face transferuri de la aeroport către orice destinație.
  3. A existat deja un caz extrem de grav de crimă, din cauza permiterii accesului “piraților” pe Aeroportul Otopeni. O studentă din Japonia a fost ucisă cu bestialitate, acum câțiva ani, de un „pirat” care se ocupa cu racolarea de clienți dezinformați și creduli. Înțelegem că se încurajează pirateria cu absolut toate consecințele acestei activități, pe Aeroportul “Henri Coandă”, însemnând evaziune fiscală, distrugerea imaginii României în lume și, pe cale de consecință, subminarea economiei naționale – dar și alte fapte penale, de la agresiuni, sechestrare de persoane și tâlhărie, până la viol și crimă! Victime de acest fel deja există în ultimii ani. Iar activitatea persoanelor care practică pirateria în taximetrie, mai ales în sistem UBER, nu poate fi verificată și controlată, astfel încât este posibil să li se întâmple orice clienților care aleg aceste servicii nereglementate în România și fără garanții.

Le amintim celor care au permis accesul mașinilor în sistemul UBER la aeroport că această activitate este nereglementată, deci în afara legii, în România. Le mai amintim că luna trecută a fost declanșat în mass-media un monstruos scandal care aducea în prim plan agresiunile la care au fost supuși foarte mulți cetățeni străini care au fost racolați de pirații taximetriști.

Acești pirați au sechestrat și au agresat persoane, pentru a le forța să plătească sume exorbitante, nejustificate și nefiscalizate. Pedepsele pe care le-au primit pirații taximetriști agresori sunt de până la 18 ani. Poate că unora lise par pedepse prea mari, dar au fost stabilite în conformitate cu prevederile actualelor Coduri Penal și de Procedură Penală, ce prevăd cumulul de pedepse, pentru toate dosarele în care o persoană este condamnată. Și numărul dosarelor de condamnare ale acelor pirați este extrem de mare.

Pirații de la aeroport strică imaginea companiilor de taxi din România și chiar imaginea României în lume. Noi am purtat negocieri ani în șir pentru activitatea desfășurată la Aeroportul “Henri Coandă”. Am respectat absolut tot ce ni s-a impus. În această vară, Guvernul a simțit nevoia să dea chiar o Ordonanță de Urgență pentru a reglementa volumul obligatoriu al mașinilor care operează ca taximetre la aeroport. Acum, constatăm cu stupoare că UBER este acceptat și promovat ca operator de taxi și de transferuri de persoane, dincolo de toate negocierile care s-au purtat în ultimii ani.

Solicităm conducerii Aeroportului “Henri Coandă” să elimine toate inscripționările care fac publicitate pentru UBER pentru a păstra contractele cu firmele de taxi. În caz contrar, ne vom retrage de pe aeroport, așa cum am anunțat anterior, deoarece nu găsim corectă concurența neloială pe care ne-o impune chiar partenerul contractual, adică Aeroportul Internațional “Henri Coandă”, dar nici nu vrem să fim părtași la punerea în pericol a călătorilor prin acceptarea piraților din transporturi.

Facem acest lucru pentru o economie corectă în România, în acord cu legislația în vigoare, dar și pentru că nu putem închide ochii în fața pericolelor la care sunt expuși clienții, prin dezinformarea lor chiar cu acordul conducerii aeroportului. Dorim să asigurăm un transport civilizat, cu prețuri corecte, afișate la vedere, fără posibilitatea de negociere, dar și să garantăm siguranța clienților care au nevoie de transport în regim de taxi sau de transferuri de la Aeroportul Internațional “Henri Coandă” de la Otopeni”.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.