Programul cuprinde lucrări complexe la terasamente, linii, construcţii civile şi de arhitectură, lucrări de instalaţii, de energoalimentare şi de telecomunicaţii.
„Obiectivele specifice ale programului sunt următoarele: îmbunătăţirea infrastructurii pentru creşterea vitezei de circulaţie între 120 km/h şi 160 km/h pe liniile directe din staţii; mărirea capacităţii de tranzit; modernizarea sistemului de electrificare (25 kV) şi a echipamentului de telecomunicaţii din cele două staţii; asigurarea interoperabilităţii prin implementarea STI, în special în ceea ce priveşte sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din staţii (min. 750 metri); modernizarea staţiilor Feteşti şi Ciulniţa, prin îmbunătăţirea condiţiilor pentru utilizatorii transportului feroviar – construcţia unei pasarele în staţia Feteşti, pasaje pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare, facilităţi pentru persoanele cu dizabilităţi etc.; modernizarea clădirilor (CED) şi centralizare electronică în staţii şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R)”, potrivit unui comunicat al CFR, transmis în 30 mai.
Sursa de finanţare este asigurată din fonduri alocate din fonduri nerambursabile, prin POIM, şi de la bugetul de stat.
Durata contractului este de 84 de luni, dintre care 24 de luni pentru proiectare şi execuţie astfel: 3 luni pentru proiectare şi o lună verificare documentaţie, plus 20 de luni execuţie lucrări. La acestea se adaugă 60 de luni, perioada de garanţie.