Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunță în 3 august semnarea cu Societatea Națională a Sării (Salrom) a unui contract de achiziție a 400.000 tone de sare necesară pentru activitățile de deszăpezire ce se vor desfășura în iarna 2018 – 2019.
“Odată cu semnarea acestui contract, SALROM va produce cantitățile de sare comandate de CNAIR. Sarea necesară va fi distribuită etapizat pentru asigurarea stocurilor companiei”, se arată în comunicatul remis redacției.
CNAIR nu precizează însă valoarea contractului.
Anul trecut, Salrom a livrat o cantitate de 300.000 de tone pentru CNAIR.
În 2013, CNADNR a încheiat cu Salrom un contract în valoare de aproximativ 80 milioane lei (fără TVA), adică de 22,5 milioane de euro.
În decembrie 2016, un raport al Curții de Conturi arăta că Salrom vindea sarea de deszăpezire la preț dublu decât cel la care o exporta.
În perioada 2010-2012, Societatea Națională a Sării SA a livrat la export produsul sare pentru drumuri conform contractelor încheiate cu partenerii externi, la preţuri cuprinse între 14,5 -21 euro/tonă (preţ la poarta salinei), fără a fi acoperite costurile înregistrate, în condiţiile în care către CNADNR SA (Compania de Drumuri și Autostrăzi) livrările au fost efectuate la preţuri cuprinse între 36,76-39,36 euro/tonă.
În perioada 2013- 2015, SNS SA a livrat la export produsul sare pentru drumuri conform contractelor încheiate cu partenerii externi, la preţuri cuprinse între 20,2 – 29,2 euro/tonă (preţ la poarta salinei), fără a fi acoperite costurile înregistrate, în condiţiile în care către CNADNR SA, a livrat acelaşi produs la preţuri cuprinse între 39,7 – 44,6 euro/tonă.