CNAIR a semnat, în 23 septembrie, cu asocierea de firme SA&PE Construct-Spedition UMB-Tehnostrade, contractul pentru proiectarea și construirea Variantei Ocolitoare Galați.
Contractul, în valoare de 705,3 milioane de lei, fără TVA, are prevăzută o perioadă de proiectare de 12 luni, 42 luni pentru execuția lucrărilor și 10 ani de garanție. Finanțarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile.
În prezent, municipiul Galaţi este traversat de DN2B (E87/E584), prin care se asigură traficul de tranzit spre punctul de trecere a frontierei (PTF) Giurgiulești, de DN25, de DN26 prin care se asigura traficul spre PTF Oancea.
Totodată, spre Galați converg DN22B, DN22E și DJ521. Astfel, pentru scoaterea în afara municipiului a traficului de tranzit, este necesară realizarea acestei variante de ocolire.
Pe traseul șoselei de centură vor fi amenajate două noduri rutiere la intersecţia cu drumurile naţionale și 34 de poduri, pasaje si viaducte.
Tot această asociere de constructori a fost desemnată de CNAIR, în 23 septembrie, câștigător al licitației pentru proiectarea și construirea Drumului Expres Brăila-Galați, în lungime de 11 km, cu preţul de 371,4 milioane de lei, fără TVA. Durata contractului va fi de 10 luni pentru proiectare și de 24 de luni pentru execuția lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor este de 120 de luni. Obiectul contractului îl reprezintă construirea a 11 km de drum expres, la 2 benzi pe fiecare sens de circulație, plus 3 poduri, 1 pasaj și 2 viaducte.
Ministrul Trabnsporturilor, Lucian Bode, și-a exprimat speranța să nu fie depusă nicio contestație, iar contractul să fie semnat la începutul lunii octombrie. „Secţiunea Brăila-Galaţi, cu cei 11 km, este una dintre cele 3 componente ale Drumului Expres Focşani-Brăila-Galaţi. Altă cpmponentă este Varianta de ocolire a municipiului Galaţi, cu cei 33,6 km, iar a treia este secţiunea Focşani-Brăila, de 76 km. Pentru aceasta din urmă am reuşit, pe 19 iunie, să semnăm contractul de elaborare a studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic. În data de 27 iulie am emis ordinul de începere a lucrărilor”, a precizat ministrul.
Lucian Bode a mai spus că „Podul peste Dunăre de la Brăila are un progres fizic de aproape 20%”. „Mai avem o singură restanţă, de care sunt convins că ne vom achita, şi anume Varianta de Ocolire Tecuci. Acolo, noi am reluat procedura, suntem în procedură de licitaţie şi avem termen de depunere a ofertelor luna octombrie”.
De asemenea, conducerea Administrației Porturilor Dunării Maritime Galați a semnat contractul de finanțare europeană pentru etapa II a Platformei Multimodale Galați, necesară transportului de mărfuri pe căile navigabile interioare.
Proiectul vizează modernizarea a 2,3 km din drumul european E87/E584 (DN2B) și strada „Port Bazin Nou”, reconfigurarea infrastructurii rutiere publice de acces, prin crearea unui sens giratoriu şi a unui pasaj peste intersecția cu calea ferată, precum și reconfigurarea infrastructurii feroviare.
Valoarea totală eligibilă a contractului de finanțare este de 47,2 milioane de lei, din care 40,1 milioane de lei reprezintă cofinanțarea din Fondul de Coeziune, iar 7 milioane de lei -contribuția de la Bugetul de Stat. Proiectul include activități care intră sub incidența ajutorului de stat acordat de Comisia Europeană, în valoare totală eligibilă de 972 de milioane de lei.