CNAIR a semnat în 18 decembrie contractul pentru proiectarea și execuția Variantei de Ocolire Timișoara Sud, în valoare de aproximativ 272,5 milioane lei (58 milioane euro) fără TVA, cu un cost/km de 2,25 milioane euro, fără TVA.
Lungimea șoselei de centură este de 25,69 km, iar finanțarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile.
Antreprenorul câștigător al licitației este Tirrena Scavi SpA., care s-a angajat să facă proiectul în 6 luni și să execute lucrările în 24 de luni. Perioada de garanție ofertată este de 10 ani.
Varianta de ocolire Timișoara Sud este tronsonul care completează varianta de ocolire a Timișoarei între piciorul rampei sud al podului peste canalul Bega și nodul rutier km 549+076 (pe DN6) de unde se desprinde Varianta de Nord existentă, închizând astfel, varianta de ocolire ce înconjoară întreg municipiul.
Traseul șoselei se desfășoară pe teritoriul administrativ al județului Timis, pe raza municipiului Timișoara și a localitatilor Sânmihaiu Român, Șag, Giroc, Moșniţa Nouă si Ghiroda.
“Pe lângă beneficiile locale, Varianta de ocolire Timişoara Sud va avea ca rezultat fluidizarea traficului intern și internațional care intră în țară prin zona Stamora Moravița, se desfășoară pe DN 59, ajunge în zona Timişoara și se îndreaptă către centrul țării pe DN 6 sau pe viitoarea autostradă Arad – Timişoara – Lugoj”, precizează CNAIR.
Șoseaua va avea câte două benzi pe sens, 8 poduri/pasaje și 3 noduri rutiere: Nodul Calea Sagului, la km 5,4 unde se va intersecta cu DN 59 – DJ 593, Nodul Calea Buziașului – km 18 la intersecția cu DJ 592 și Nodul rutier Timisoara Est, la km 25,7 unde se va intersecta cu DN 6.