La Ministerul Transporturilor a fost semnat în 15 ianuarie contractul pentru proiectarea şi execuţia podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila.
Documentul a fost semnat de Ștefan Ioniță, directorul general interimar al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii rutiere ( CNAIR) S.A. şi de reprezentantul Asocierii ASTALDI S.p.A. – IHI INFRASTRUCTURE SYSTEMS CO. LTD..
La eveniment au fost prezenți premierul Mihai Tudose, ministrul Transporturilor, Felix Stroe, și ministrul Fondurilor Europene, Marius Nica.
“Este un obiectiv major și din punct de vedere al infrastructurii rutiere de legătură între provinciile istorice, începând cu nordul Moldovei și terminând cu Dobrogea. Este și un element de siguranță națională, dar este și un element de normalitate. Putem fi o țară normală, unde un fluviu nu se mai traversează cu bacul. Felicitări tuturor celor care au muncit”, a declarat premierul Mihai Tudose.
Ministrul Transporturilor, Felix Stroe, a subliniat la rândul său importanţa proiectului: Este un proiect de aproximativ 500 de milioane de euro, care va fi construit de o asociere de firme din Europa și din Asia, ceea ce oferă un surplus de simbolistică importanței acestui proiect. După ce va fi realizat, podul de la Brăila va fi al 3-lea proiect de acest gen din Europa”.
Referitor la realizarea proiectului, Directorul general al CNAIR S.A., Ştefan Ioniţă a punctat o schimbare la nivelul modalităţii de implementare: “Vom avea două ordine de începere, unul pentru proiectare, altul pentru execuţie. Antreprenorul va realiza toate lucrurile necesare, astfel încât să obţina autorizaţia de constructie într-un termen rezonabil, pentru a nu mai exista blocaje”.
Durata contractului cu o valoare de 1.995.932.260,25 lei, fără TVA este de 48 de luni, din care 12 luni proiectare și 36 luni executie, iar perioada de garanție a lucrărilor va fi de 120 luni.
Podul suspendat va avea o lungime totală de de 1.974,30 m, o deschidere centrală de 1.120 metri și două deschideri laterale de 489,65 si 364,65 metri. Gabaritul pe verticală al podului va fi de 38 m de la nivelul de inundații maxim, îndeplinind astfel criteriile de navigație pe Dunăre.
Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal şi tiranţi verticali de legatură între tablier şi cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren şi sunt localizate în afara digurilor Dunării.
Laţimea totală a podului suspendat de la Brăila va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22,00 metri şi va fi alcatuită din 4 benzi de circulaţie de câte 3,50 m laţime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 m laţime, două acostamente de 1,50 m lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3,00 m. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, 2 benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele având laţimi de câte 2,80 m fiecare.
Podul suspendat va fi poziţionat între km 4+596,10 şi km 6+570,52, pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina).
Drumul principal Braila – Jijila. Va avea o lungime de 19,095 Km şi va fi prevazut cu două benzi de circulaţie pe sens, benzi de încadrare, acostamente, zona mediană şi zona de parapete, pana la km 7+940.
Drumul de legatură cu DN22 Smârdan – Măcin, cu o lungime de 4,328 km, va fi prevăzut cu o bandă de circulaţie pe sens. Acest drum urmează să pornească de la km 7+940 al drumului principal (Braila- Jijila) şi se va intersecta cu DN22 (Smârdan-Măcin).