Contractul de revizuire a studiului de fezabilitate pentru autostrada Sibiu-Piteşti a fost atribuit de CNAIR, prin procedură de licitaţie publică, asocierii Spea Ingegneria Europea SA Milano Italia, Sucursala Bucureşti Tecnic Consulting Engineering România SRL, care va trebui să îl realizeze în 1 an și 2 luni (17 luni).
Finanţarea proiectului este asigurată din Fonduri de Coeziune (85%) şi bugetul de stat (15%).
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a supus dezbaterii publice cele cinci variante de traseu ale Autostrăzii Sibiu-Piteşti, încă din faza realizării Studiului de Fezabilitate şi a declanşat discuţii cu autorităţile locale şi cu toţi cei interesaţi.
“Având în vedere importanţa acestui proiect – Autostrada Sibiu-Piteşti -, la nivelul CNAIR s-a înfiinţat încă de anul trecut colectivul de lucru – Unitatea de Implementare pentru Revizuirea/Actualizarea Studiului de Fezabilitate (SF) pentru „Autostrada Sibiu-Piteşti”. Această unitate, în cadrul căreia au fost desemnaţi 18 angajaţi ai CNAIR de diferite specializări, va urmări procesul de realizare a SF-ului şi, în mod special, realizarea studiilor de specialitate la nivel de detalii, astfel încât să fie respectate standardele de calitate impuse de UE”, precizează reprezentanții CNAIR.
Pentru realizarea eficientă a Studiului de Fezabilitate, compania a decis în luna decembrie 2016 suspendarea contractului pentru o perioadă de trei luni, întrucât în sezonul de iarnă nu se pot realiza investigaţii de teren, în special studii geotehnice.
În cadrul CTE-CNAIR din noiembrie 2016 a fost avizat traseul pentru ultimele secţiuni ale autostrazii Sibiu – Piteşti:
- secţiunea 2 (Boiţa – Racoviţă, de la km 15+000 la km 43+000)
- secţiunea 3 (Racoviţă – Văleni, de la km 43+000 la km 72+000).
Astfel, traseul întreg al Autostrăzii Sibiu – Piteşti, în lungime de aproximativ 123 km, este compus din şase secţiuni:
- Secţiunea 1, Sibiu – Boiţa, de la km 0 la km 15+000, asigură legătura între DN 7 (Defileul Văii Oltului) prin continuarea autostrăzii existente;
- Secţiunea 2, Boiţa – Racoviţă de la km 15+000 la km 43+000, leagă localitatea Boiţa cu localitatea Racoviţă;
- Secţiunea 3, Racoviţă-Văleni de la km 43+000 la km 72+000, asigura continuitatea autostrazii prin Valea Baiasului făcând conexiunea dintre Defileul Oltului şi Defileul Văii Topologului;
- Secţiunea 4, Văleni – Curtea de Argeş, de la km 72+000 la km 90+000 traversează Valea Topologului, face conexiunea cu localitatea Curtea de Argeş;
- Secţiunea 5, Curtea de Argeş – Piteşti, de la km 90+000 to km 123+037, leagă localitatea Curtea de Argeş cu oraşul Piteşti şi autostrada existentă prin valea Argeşului;
- Secţiunea 6, această secţiune constă în reabilitarea a 14 km de Drum Naţional, respectiv DN 73C fiind drum de legătură între Nodul Rutier Tigveni şi Râmnicu Vâlcea, precum şi construcţia a 2,5 km de drum nou.