Contractul pentru Centura Tecuci, reziliat

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, i-a cerut directorului general al CNAIR, Narcis Neaga, în 20 mai, în cadrul inspecției șantierului de la varianta ocolitoare a municipiului Tecuci, județul Galați, rezilierea contractului cu constructorul -asocierea de firme Eurocogen Filiala Aninoasa – Aleandri Spa – Pasquale Alo’.

În urma verificării stadiului lucrărilor, cei doi au constatat că pe mai multe porțiuni ale șantierului nu s-a realizat nimic.

Lucrările la cei 7 km de centură trenează de 5 ani, deși ar fi trebuit finalizate în 12 luni. Ele nu se află la primul constructor. Vechiul contract, atribuit în martie 2012 companiei portugheze Soares da Costa, a fost reziliat în 2013, după doar 14% din investiție executată. La licitaţia lansată în 2011 au depus oferte 10 companii şi asocieri.

După rezilierea contractului, o nouă licitaţie a fost tărăgănată timp de 2 ani, astfel că abia în luna mai 2015 a fost semnat noul contract. Lucrările ar fi trebuit să fie finalizate la sfârşitul anului 2016. Valoarea contractului a fost de 64 milioane lei (14,5 milioane euro), cu TVA, pentru finalizarea lucrării.

Finanțarea investiţiei este cofinanţată 85% din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR).

Proiectată prima oară acum 14 ani, Centura Tecuci urma să aibă două pasaje, 8 podeţe şi două intersecţii.

Răzvan Cuc a constatat, după aproape 2 ani și 6 luni de la preluarea guvernării, că șantierul este părăsit. 

Iată declarația ministrului Transporturilor:

„Chiar dacă e duminică, nu era nici măcar un utilaj. Asta arată slaba mobilizare din teren și faptul că avertismentele pe care le-au primit, le-au ignorat. Constat că acei constructori care sunt neserioși, așa vor rămâne. Este bătaie de joc la adresa românilor și nu mai tolerez așa ceva! (…) În 2017 i-am spus antreprenorului că, dacă nu se mobilizează și nu începe să lucreze, vom lua măsurile care se impun. Din păcate, din punctul de vedere al stadiului fizic, s-a avansat foarte puțin la un obiectiv care trenează de vreo 5 ani de zile, un obiectiv care se putea implementa așa cum spune termenul contractual, în 12 luni. Vorbim de o variantă de ocolire care are 7 kilometri, mai exact 6,94 kilometri. Se putea face. Sunt zone care sunt neatacate din punctul de vedere al implementării (…) M-am săturat de antreprenori neserioși, m-am săturat de antreprenori care vin în România, câștigă o licitație, apoi caută subcontractori să lucreze pentru ei și, așa cum am spus, dacă vii în România și nu îți faci treaba, reziliem contractul. Eu am contractul cu graficul de implementare. (…) Domnule director Neaga, îl aveți, îl reziliați și certificați negativ. Evaluați de urgență ce mai este de executat și vă rog să scoateți imediat la licitație acest obiectiv, pentru că oamenii din Tecuci merită acest lucru, la cât au așteptat. Finanțare este, dar e nevoie și de constructori serioși, care să vină și să muncească, nu doar care vin, își iau contractele și apoi caută tot felul de clauze (…) Din punctul meu de vederem nu mai au nicio scuză, am încheiat relația contractuală dintre Compania Națională de Autostrăzi și această firmă neserioasă”.

Promisiune pentru un drum expres și centură la Galați

Totodată, Răzvan Cuc a cerut conducerii CNAIR să urgenteze procedurile,astfel încât noul contract pentru centura municipiului Tecuci să poată să fie semnat până la sfârșitul lunii septembrie – octombrie 2019.

În cadrul vizitei, Ministrul Răzvan Cuc a anunțat lansarea în luna august 2019 a licitației pentru proiectarea și execuția Centurii Galați și a drumului expres Brăila – Galați.

Acestea vor fi realizate cu finanțare europeană și au fost incluse în Master Planul de Transport, potrivit ministrului.
 
„Sunt două proiecte importante, vitale, centura de ocolire a Galațiului și drumul expres Galați-Brăila, vorbim despre implementare, execuție și proiectare. Noi lucrăm la documentație, am stabilit ca termen pentru ambele proiecte luna august, execuție și proiectare pentru drum expres, execuție și proiectare pentru centură. Vor fi finanțate pe proiecte europene, nu va fi o problemă de finanțare. Tot ce-mi doresc este să vină un constructor serios care să-și facă treaba. Valoarea o vom ști după aprobarea indicatorilor tehnico-economici. Sunt prinse în Master Plan de Transport, infrastructura grea”, a precizat Răzvan Cuc.
 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.