PlanRadar, companie de software în sectorul construcțiilor, recunoscută la nivel internațional, a realizat o inițiativă de cercetare în 17 țări din Europa, Australia și America de Sud, cu scopul de a centraliza cheltuielile asociate cu reparațiile în construcții și minimizarea impactului acestora.
Cercetarea urmărește să analizeze în mod cuprinzător factorii principali, abordările și rezultatele care stau la baza acestor costuri, cu accent pe prevenire, dar și modul în care digitalizarea poate oferi o soluție pentru menținerea costurilor sub control.
În această cercetare sunt prezentate cele mai relevante rezultate ale analizei din fiecare țară, inclusiv România, și include peste 2 500 de răspunsuri din partea experților în construcții și real estate.
Principalele concluzii
- Costurile de reconstrucție pot reprezenta peste 11% din costurile proiectului. Polonia este singura țară cu un procent de estimare mai mică, între 3 și 5%;
- Gestionarea precară a documentelorși a controalelor de calitate sunt principalele cauze ale reluării lucrărilor;
- Cele mai multe țări nu considerăcalitatea materialelor ca fiind principala cauză a costurilor de reluare a lucrărilor;
- În medie, PlanRadar reduce nevoia de rectificăripe șantierele de construcții cu 52%;
- 89% dintre clienții care utilizează solutii prop tech afirmă că PlanRadar i-a ajutat să își reducă costurile de refacere a lucrărilor;
- Toatețările afirmă că lipsa de comunicare și colaborare între toți actorii influențează în mod direct costurile de remediere a lucrărilor.
În urma analizei informațiilor colectate în acestă cercetare, cele mai multe dintre țări consideră că s-ar putea reduce costurile remedierilor la fața locului printr-o mai bună comunicare între toate părțile interesate și o planificare precisă și realistă.
În plus, alți factori care trebuie luați în considerare includ:
– utilizarea instrumentelor digitale – Un instrument ușor de utilizat, PlanRadar permite gestionarea clară a posibilelor defecte si face mult mai ușoară viața de zi cu zi a oricărui jucător din industria construcțiilor;
– forță de muncă calificată și investiții în formare;
– o mai bună gestionare a documentelor;
– controale de calitate solide și inspecții periodice;
– respectarea standardelor și reglementărilor, precum și un proces de luare a deciziilor colaborativ și incluziv.