Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) așteaptă Ordonanța de Urgență care va elimina pirateria și toate activitățile neautorizate din Transporturi, astfel că amână acțiunile de protest planificate inițial pentru sfârșitul acestei luni.
Protestele ar putea fi însă organizate după 16 aprilie, în cazul în care Executivul va ignora cerințele noastre referitoare la legiferarea intrării în legalitate a tuturor operatorilor de transport din țară, avertizează Vasile Ștefănescu, președintele COTAR.
„Miercuri, 8 martie, am depus cererea pentru organizarea unor acțiuni de protest în perioada 29-31 martie, la București, apoi am avut o întâlnire cu reprezentanții Ministerului Transporturilor, pe 10 martie. Domnul ministru Răzvan Cuc ne-a promis că va promova OUG pentru modificarea a două articole din Legea 38/2003, în așa fel încât activitățile neautorizate de transport să fie sancționate și aplicațiile de tip UBER sau ale altor platforme similare să fie obligate să se autorizeze, astfel încât să funcționeze legal, dacă vor să-și desfășoare activitataea în România. Cât timp există o legislație națională, nu este posibil ca unii transportatori să se supună legilor și alții să funcționeze sfidând aceeași legislație, fără a fi sancționați. Această Ordonanță de Urgență a plecat spre avizare, către Ministerul Dezvoltării și Ministerul de Interne, pe data de 17 martie 2017. Din informațiile noastre, Ministerul Afacerilor Interne susține această ordonanță. Așteptăm acum și susținerea din partea Ministerului Dezvoltării și cerem Guvernului să adopte cât mai repede această Ordonanță. În privința protestului, până în prezent nu am primit un răspuns de la Primăria Capitalei, nici că a fost aprobat, dar nici că a fost respinsă cererea noastră. Așteptăm până pe 16 aprilie Ordonanța de Urgență pentru eliminarea pirateriei din transporturile rutiere, iar în cazul în care această ordonanță nu va fi dată de guvern, COTAR va organiza acțiuni de protest. Nu cerem bani, nu cerem privilegii, ci doar o Ordonanță de Urgență care să-i oblige pe toți trasnportatorii rutieri să se supună legislației în vigoare”, a declarat Vasile Ștefănescu.
Președintele COTAR atrage atenția asupra faptului că “haosul din piața trasporturilor pune în pericol investițiile companiilor care respectă legea, deoarece fenomenul pirateriei a luat amploare în ultimul timp și a preluat cea mai mare parte din piață. Prin eliminarea pirateriei, guvernul va readuce situația din trasnporturi la normalitate și astfel vor fi garantate și investițiile transportatorilor”.
COTAR cere, de asemenea, eliminarea unei modificări legislative “făcute de un deputat cu anumite interese ascunse, care în anul 2015 a reușit să introducă o frază cu doi termeni-cheie, care modifică sensul inițial al Legii 38 din 2003: „permanent” și „repetat””.
“Acești doi termeni juridici, introduși cu bună știință în textul legii, au făcut imposibilă acțiunea autorităților în sensul stopării fenomenului pirateriei și astfel a luat amploare activitatea neautorizată, în defavoarea economiei românești și a firmelor care respectă legea și depun toate eforturile necesare pentru obținerea autorizațiilor”, explică Ștefănescu.