COTAR amenință cu proteste: „Guvernul modifică Legea RCA în defavoarea păgubiților”

Transportatorii COTAR amenință cu proteste, nemulțumiți că Guvernul va modifica Legea RCA, prin ordonanță de urgență (OUG), „în defavoarea păgubiților și pentru câștigul asigurătorilor”.

foto: Jean-Mihai Pîlșu

Proiectul de OUG a fost lansat în dezbatere publică de Ministerul Finanțelor, în data de 22 aprilie – vezi document la finalul articolului.

Iată precizările COTAR, în comunicatul transmis ZIUA CARGO:

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) a fost ignorată total în legătură cu Legea RCA. O Ordonanță de Urgență urmează să schimbe Legea RCA în favoarea firmelor de asigurări și în defavoarea consumatorilor. Ne pregătim de miting, unde îi vom invita pe cei peste 40.000 de păgubiți care azi sunt în instanță pentru recuperarea contravalorii reparațiilor, persoane fizice, persoane fizice autorizate, societăți de transport, unități reparatoare. 

Păgubiții vor fi obligați la co-plată, pentru servicii mult mai proaste și mai scumpe, luându-li-se inclusiv dreptul la închirierea unei mașini, în perioada reparațiilor. COTAR a atras atenția Guvernului României, în nenumărate rânduri, să respingă adoptarea prin OUG a acestor măsuri care vor afecta peste 8 milioane de șoferi. 

Enumerăm cele mai nocive propuneri pe care Guvernul României intenționează să le adopte în prima jumătate a lunii mai:

  • Co-plata despăgubirilor. Persoanele nevinovate de producerea unui accident de circulație vor fi nevoite să suporte o parte dintre costurile de reparații ale autovehiculului avariat în baza tichetului RCA.
  • Anularea dreptului păgubitului RCA de a mandata unitatea reparatoare în relația cu firma de asigurări. În această situație, păgubitul RCA va rămâne pe cont propriu, în ghearele birocratice ale firmelor de asigurări, acesta urmând să achite despăgubirea către service, pentru a-și putea ridica autovehiculul reparat, urmând ca apoi să se lupte pe cont propriu cu firmele de asigurări, pentru recuperarea banilor de reparații.
  • Interzicerea păgubitului RCA de a-și închiria un autovehicul pentru perioada reparației fără acordul firmei de asigurări și fără achitarea anticipată a costurilor de închiriere și a garanției percepute de către firma de rent-a-car, pentru perioada închirierii.
  • Șoferii români nu vor putea să își încheie asigurarea pentru o perioadă mai scurtă de șase luni, decât în cazul înmatriculării unui nou autovehicul. Practic, polițele RCA cu valabilitate de o lună, trei luni sau în funcție de activitatea sezonieră a șoferului vor dispărea din ofertele firmelor de asigurări;
  • RCA se va plăti, obligatorui, chiar și pentru mașinile scoase din circulație și neînmatriculate.

Pentru ultima dată, atragem atenția Guvernului României:

  • Respingeți în totalitate OUG de modificare a legii RCA. Nu există nicio urgență care să justifice adoptarea unei astfel de ordonanțe, fără existența unui studiu de impact!
  • Verificați ce se întâmplă în realitate cu banii colectați în mod obligatoriu de către firmele de asigurări. Astăzi, prețul RCA se poate reduce cu peste 35%, dacă verificați cu adevărat dosarul prețurilor de transfer și opriți tranzacțiile financiare prin care sunt golite în mod artificial conturile firmelor de asigurări, prin diverse operațiuni oneroase, de către acționarii acestor firme.

“Nu adoptați acest OUG! Singura urgență de adoptare a acestui OUG este lăcomia firmelor de asigurări, iar Guvernul României, care a căzut în capcana firmelor de asigurări, va fi direct responsabil de consecințele care-i vor afecta pe cei peste 8 milioane de soferi din România. Dacă vreți cu adevărat să protejați cetățenii acestei țări, opriți hemoragia financiară care se dezvoltă în România prin contracte de reasigurare de 50 – 80% din valoarea primelor RCA încasate. Verificați contractele de servicii IT și de consultanță ale firmelor de asigurări. Verificați dosarul prețurilor de transfer ale firmelor de asigurări. Veți constata că doar 40% din valoarea primelor încasate merg pentru despăgubiri materiale”, a declarat Vasile Ștefănescu, Președinte COTAR.

Instituțiile de control verifică extrem de rar și doar superficial tranzacțiile financiare ale firmelor de asigurări, deși atât ANAF, cât și Oficiului Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor au nenumărate informații despre nereguli în acest sector. COTAR a atras atenția, în mod repetat, atât Ministerului de Finanțe, ANAF, Oficiului Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor, cât și Parlamentului României, asupra sumelor de bani scoase anual din țară de firmele de asigurări. 

În loc să fie verificate tranzacțiile efectuate de firmele de asigurări, pentru că există nenumărate indicii de operațiuni care încalcă legislația românească,  autoritățile române doresc golirea de conținut a poliței RCA, falimentarea industriei de reparații și auto, reducerea considerabilă a drepturilor și protecției păgubiților RCA.          

Guvernul trebuie să înțelegă faptul că atât timp cât în instanțele de judecată peste 90% dintre procese sunt câștigate de păgubiți, adevarata problemă este, de fapt, la acele firme de asigurări rău platnice, care tocmai au reușit să folosească Guvernul României pentru a-și apăra interesele, modificând legea în favoarea lor, dacă instanțele de judecată nu le-au dat câștig de cauză, conform legii actuale! 

Reamintim Guvernului României că activitatea de lobby este ilegală în România, dar se vede clar că există și produce efecte la nivel de Guvern! Organele abilitate ale statului  trebuie să verifice cum au reușit firmele de asigurări să convingă Guvernul României să modifice legislația în favoarea lor, prin Ordonanță de Urgență”.

Download

Download

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.