Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) cere Guvernului „să explice de ce tolerează menținerea prețului crescut al carburanților, după ce prețul barilului de petrol a scăzut aproape la jumătate față de perioada în care prețurile la pompe au explodat”.
Precizările transmise ZIUA CARGO:
„Consiliul Concurenței ar fi trebuit să vadă cartelul benzinarilor, dar va avea nevoie de 15 ani să constate acest fapt evident, la fel ca în alte situații.
Ținem să amintim Guvernului României că nu suntem cetățeni de mâna a șaptea, nu suntem analfabeți sau persoane cu retard. Putem citi știrile și putem analiza singuri situația în care ne aflăm. Dorim doar explicații în legătură cu bătaia de joc generalizată care ne afectează pe toți.
„Explozia absolut nejustificată a prețurilor benzinei și motorinei ni s-a explicat prin creșterea prețului barilului de petrol și prin criza mondială anunțată după 24 februarie, când a-nceput conflictul din Ucraina. Am acceptat și poveștile ministrului Energiei, care ne-a spus că Putin e de vină. Dar a scăzut prețul barilului sub 90 de dolari, de la începutul lunii august, iar la pompă rămân aceleași prețuri umflate în așa-zisa criză. Cum procedăm? Îl chemăm pe Putin să constate că benzinarii își bat joc de noi? În timp ce Guvernul României se laudă cu programul finanțat de UE „Ajutor pentru România”, adică 250 de lei la fiecare două luni, pe niște carduri care au costat mai mult decât ajutorul acordat săracilor, același guvern pare că se străduiește să crească numărul persoanelor care vor fi dependente de ajutorul de subzistență, prin lipsa totală a oricărei acțiuni ce ar putea duce la scăderea prețurilor la produse și servicii. Scăderea prețului carburanților la pompă ar fi trebuit deja să fie prima soluție, mai ales pentru că prețul barilului de petrol e în continua scădere”, a declarat Vasile Ștefănescu, președintele COTAR.
Guvernul și-a bătut joc de români cu cei 50 de bani subvenționați la un litru de carburant. Am trecut și peste asta. Acum nu se va mai da nicio subvenție, dar nici nu ar fi nevoie, dacă instituțiile statului ar elimina abuzul cartelului benzinarilor. Din cauza lipsei de intervenție a Consiliului Concurenței, toți românii devin mai săraci, pentru că plătesc mai mult pentru toate transporturile, inclusiv cele de mărfuri, astfel încât cresc prețurile tuturor produselor și serviciilor.
Iată graficele care arată fluctuațiile de preț ale barilului de petrol pe un an, pe ultimele 6 luni, respectiv pe ultimele 3 luni:
Cerem Guvernului României să explice tuturor românilor de ce este nevoie să fim cu toții mai săraci, de ce se fac toate eforturile posibile pentru creșterea șomajului prin falimentarea firmelor de transport și în general a firmelor care au capital românesc și nu vor face față valurilor succesive de scumpiri generate chiar de lipsa de intervenție a instituțiilor statului în problema prețurilor carburanților la pompă”.