Confederația Operatorilor de Transport Autorizați din România (COTAR) ii solicită premierului Marcel Ciolacu, printr-o scrisoare deschisă transmisă în 27 mai, să „nu permită falimentarea service-urilor românești și spolierea celor 10 milioane de asigurați RCA, pentru sporirea profiturilor firmelor de asigurări”.
„Îi solicităm public premierului să intervină pentru a proteja interesele celor 10 milioane de asigurați RCA, ale căror prime s-au triplat în ultimii ani, reducând totodată profiturile excesive ale companiilor de asigurări, care au crescut de 12 ori. Aceasta intervenție nu trebuie să afecteze sutele de mii de locuri de muncă din service-urile auto ale antreprenorilor români, care primesc mai puțin de 2% din valoarea despăgubirilor pentru manopera lor”, a declarat Vasile Ștefănescu, președintele COTAR.
Publicăm integral scrisoarea deschisă:
Confederația COTAR a luat act de mesajele publicitare distribuite de Partidul Social Democrat (Partidul Social Democrat – Alianta PSD-PNL CMF 41240002) prin care susține propunerile multinaționalelor din asigurări pentru modificarea legii RCA. În contextul alegerilor din 9 iunie, cei 10 milioane de șoferi plătitori de polițe RCA și cei aproximativ 1,5 milioane de angajați ai firmelor membre COTAR merită să fie informați corect și complet înainte de a-și exercita dreptul de vot.
Reamintim celor 10 milioane de șoferi cele mai importante propuneri care îi vor afecta în mod direct:
1. În cazul unui accident, păgubitul RCA va trebui să semneze o convenție de plată cu compania de asigurări, fără a cunoaște costul real al reparației. Compania de asigurări va face o ofertă de preț subevaluată, iar păgubitul va trebui să decidă dacă o acceptă sau nu. Aceasta situație va afecta aproximativ 300.000 de păgubiți RCA anual, care vor trebui să găsească soluții pentru a-și repara mașinile cu sume insuficiente.
2. Legea va obliga păgubitul RCA să accepte suma stabilită de compania de asigurări sau să își repare mașina doar la un service auto indicat de aceasta. Adică exact acele service-uri obligate să folosească piese și materiale de calitate inferioară, unde muncitorii sunt plătiți prost din cauza tarifelor orare mici impuse de asigurători.
3. Păgubiții păcăliți de firmele de asigurări care își vor căuta dreptatea în instanță pentru a-și primi banii cuveniți – nouă din zece procese sunt câștigate de șoferii români – vor beneficia de la asiguratorii rău platnici de penalități de doar 0,02 la sută pe zi. În plus, dacă păgubitul RCA și soția sa au fiecare câte o mașină, compania de asigurări nu va mai deconta mașina la schimb pentru perioada reparației, considerând că pot folosi una dintre mașini pe rând.
Domnule Marcel Ciolacu,
Sub guvernarea PSD, prețul RCA a crescut cu 300% în ultimii 3 ani. În loc să ridice calitatea serviciilor de despăgubire, acest proiect de lege restrânge semnificativ drepturile consumatorilor de asigurări, care vor vota pe 9 iunie. Beneficiarii direcți ai acestor propuneri sunt de fapt multinaționalele din asigurări, care au majorat tarifele RCA cu până la 46% în ultimele 12 luni, ignorând hotărârea de guvern de plafonare a prețurilor.
Nici falimentul service-urilor românești și nici spolierea continuă a asiguraților din țara noastră nu ar trebui susținute politic de singurul partid de stânga din România, care are ca principală misiune protejarea locurilor de muncă și a veniturilor cetățenilor noștri.
De săptămâni întregi vă transmitem public semnalele de alarmă privind impactul negativ și pericolul acestor inițiative ascunse printre norme europene menite să protejeze și nu să distrugă drepturile asiguraților. Am cerut și cerem public să ne primiți și să vă explicăm situația reală, care să vă permită să luați cu adevărat cele mai bune măsuri pentru a-i proteja pe români, în loc să permiteți ca PSD să devină intermediarul care contribuie la supra-alimentarea lăcomiei firmelor de asigurare.
Avem încredere că, mai ales în această perioadă electorală, drepturile celor 10 milioane de șoferi asigurați nu vă pot lăsa indiferent și că veți da o șansă dialogului bazat pe argumente, oprind perspectiva unor proteste în stradă.
Domnule Marcel Ciolacu, considerați că astfel de propuneri legislative pot fi asumate de un partid social-democrat, în ultimele zile de campanie electorală?
Vasile Ștefănescu,
Președinte COTAR