COTAR: Le amintim colegilor instructori auto autorizați că legile sunt făcute pentru a fi aplicate

COTAR susține într-un comunicat remis redacției că instructorii auto autorizați “protestează astăzi împotriva unui act normativ şi a unor hotărâri judecătoreşti definitive şi irevocabile”, amintindu-le că “legile sunt făcute pentru a fi aplicate”.

Iată comunicatul integral:

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR), Federatia Nationala Patronala a Formatorilor din Transportul Rutier din Romania si Federatia Patronala a Scolilor de Conducatori Auto si Centrelor de Formare Profesionala din Romania,   le atrage atenţia instructorilor auto autorizati că legislaţia unei ţări nu poate fi încălcată sau schimbată, după bunul plac al fiecărei categorii profesionale sau grup de interese, iar o Hotărâre Judecătorească definitivă se aplică, fără presiuni de stradă şi anarhie. După trei ani şi jumătate de procese,  peste 350 acțiuni in instanța şi epuizarea tuturor căilor de atac, judecătorii au luat o decizie care trebuie să fie respectată: OMT nr. 733/2013 se va aplica.

Instructorii auto autorizați protestează astăzi împotriva unui act normativ şi a unor hotărâri judecătoreşti definitive şi irevocabile. Cerem Guvernului României să respecte deciziile Inaltei Curți de Casație si Justiție, deoarece reglementarea pe care o contestă protestatarii  a fost dată pentru a elimina pericolul de producere a unui număr mare de accidente si implicit pentru reducerea numarului victimelor din evenimentele rutiere, dar şi pentru diminuarea evaziunii fiscale din acest domeniu de activitate.

Instructorii auto autorizati cer anularea/abrogarea Ordinului  Ministerului Transporturilor nr. 731 din 2017, pe motiv că  actul normativ ii obligă pe cei care lucrează ca PFA să indeplineasca conditiile de functionare ca şcoală de şoferi, si implicit sa-si asume pregatirea unitara a viitorilor conducatori auto, de la 1 septembrie a.c., insa ordinul mai sus mentionat nu face altceva decit sa repuna in vigoare OMT 733/2013, care a fost suspendat pina la solutionarea definitiva a tuturor actiunilor prin care s-a solicitat anularea acestuia.

Considerăm că toate motivele pentru care se organizează acest miting au stat la baza celor peste 350 de acţiuni prin care aceşti instructori auto autorizati au solicitat suspendarea/anularea OMT nr. 733/2013. Astfel, toate aceste solicitări au fost supuse deja  competenţei judecatorilor, care au stabilit şi o decizie definitivă.  

Completele de judecata ale Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, care au respins toate cele 54 de acţiuni care au avut ca obiect anularea OMT nr. 733/2013, au constatat, la unison, că reglementarea formelor de organizare juridică prevazute în Aneza nr. 1 la OMT nr. 733/2013,  nu poate avea ca efect desfiinţarea categoriei socio-profesionale a instructorilor auto autorizati care lucreaza ca PFA şi nici nu poate fi de natură să afecteze dreptul acestora la proprietate şi la libera alegere a profesiei.

Emiterea noilor norme s-a justificat prin modificările aduse legislaţiei privind circulaţia pe drumurile publice şi prin necesitatea transpunerii în dreptul intern a legislaţiei comunitare în domeniu, care are drept obiective îmbunătăţirea siguranţei rutiere, facilitarea liberei circulaţii a persoanelor care îşi stabilesc reşedinţa într-un alt stat membru decât statul care a eliberat permisul şi reducerea posibilităţilor de fraudare.

Toate cele 54 de complete ale  Înaltei Curţi de Casatie si Justitie au concluzionat că autorităţile române competente pot condiţiona accesul la o activitate de servicii sau la exercitarea acesteia de obligaţie a prestatorului de a se constitui sub o anumită formă juridică, dacă o asemenea cerinţă este justificată printr-un motiv imperativ de interes general şi este adecvată pentru a garanta îndeplinirea obiectivului urmărit.

Conform aceloraşi concluzii ale ICCJ, Ministerul Transporturilor, în calitatea sa de autoritate emitentă, a adoptat, prin Anexa nr. 1 a OMT nr. 733/2013, o reglementare necesară, proporţională şi nediscriminatorie, privind normele de autorizare a şcolilor de conducători auto, fiind prevazute condiţii similare pentru ambele forme juridice de organizare (persoane juridice şi persoane fizice autorizate). Scopul urmărit a fost acela de a se asigura baza materială adecvată pentru pregătirea teoretică şi practică, în vederea obţinerii permisului de conducere, pregătire care să fie reală, la standarde de calitate corespunzatoare care sa se  desfăşoare în bune condiţii si totodata creindu-se si posibilitatea ca activitatea de pregatire sa poata fi verificata de autoritatile competente”.

CONFEDERATIA OPERATORILOR si TRANSPORTATORILOR AUTORIZATI din ROMANIA (C.O.T.A.R.), cu sediul in Bucuresti, str. George Enescu, nr. 27-29, sector 1, reprezentativă la nivel national conform Legii nr. 62/2011 si a Sentintei Civile nr. 23 FED/16.11.2013, Sentintă Civilă nr. 2 REP/16.01.2017 pronuntată de catre Tribunalul Bucuresti, pe sectorul de activitate „transporturi rutiere”,”scoli de conducere auto” avănd ca membri, federatii si asociatii din răndul transportatorilor de persoane, transportatorilor in regim de taxi si inchiriere, şcolilor de conducatori auto

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.