COTAR: Nu am cerut eliminarea UBER, ci intrarea sa în legalitate

uber_taxi_vtcVasile Ștefănescu, președintele Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR), precizează că nu a cerut eliminarea UBER, ci reglementarea legală a acestui sistem.

“Menționăm că noi, transportatorii, nu am cerut niciodată eliminarea UBER și a altor platforme similare de pe piață, ci intrarea în legalitate a acestor sisteme, ca și a tuturor celorlalate forme de transport care acum reprezintă concurență neloială. Nu dorim eliminarea concurenței, ci o concurență loială, în care toți actorii pieței să fie egali în fața legilor statului român”, explică Ștefănescu.

Liderul COTAR amintește că activitatea UBER este nereglementată în România, “deci se află în afara legii”.

“Nu suntem la începutul anilor ’90, să ne supunem necondiționat tuturor ilegalităților venite din… Nu dorim un alt caz Bechtel în România, care să ne bage în faliment, la nivel de țară. Pirații din Transporturi strică imaginea companiilor de taxi din România și chiar imaginea României în lume. Dorim să asigurăm un transport  civilizat, un tarif unic, reactualizat în funcție de costuri, fără piraterie, fără posibilitatea de negocierea prețului „la negru”. Dorim, de asemenea, să garantăm siguranța și confortul clienților care au nevoie de transport în regim de taxi și transport prin curse regulate, iar pentru aceasta toți trebuie să respecte legile în vigoare. În caz contrar, nu sunt altceva decât „pirați””, mai precizează Vasile Ștefănescu.

COTAR anunța, la sfârșitul lunii noiembrie anul trecut, că firmele de taximetrie care au contract cu Aeroportul Internațional “Henri Coandă” “se vor retrage, de săptămâna viitoare, dacă nu va fi eliminată reclama care încurajează călătorii să apeleze la serviciile de transport în sistem UBER. Suma pe care o plătim aeroportului este de circa 220.000 de euro anual, pentru a ne da dreptul să operăm în zona aeroportului”.

“Conducerea Aeroportului “Henri Coandă” din București ignoră absolut toate problemele pe care le-a creat pirateria taximetriștilor care operează ilegal în zona aeroportului și permite accesul mașinilor în sistem UBER. Mai mult, aeroportul a permis amplasarea unui panou publicitar, din care cetățenii români sau străini care au nevoie de transport înțeleg că UBER este compania acreditată inclusiv pentru a face transferuri de la aeroport către orice destinație”, reclama COTAR.

Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) s-a disculpat susținând că nu are nicio relație contractuală cu UBER, iar spațiul de reclamă este contractat de o agenție media.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.