Creștere post-lockdown a deceselor în accidente rutiere

Creșterea numărului de decese rutiere, după pandemie, figurează printre cele mai îngrijorătoare date din cifrele finale publicate, recent, de Comisia Europeană, privind siguranța rutieră, pentru 2021, potrivit ROADPOL.

sursă foto: ISTOCK

Comisia a publicat cifrele finale la sfârșitul lunii octombrie, în urma publicării datelor preliminare, în martie 2022.

Cifre

Cifrele arată că aproximativ 19 900 de persoane au fost ucise pe drumurile din UE anul trecut, o creștere de 6%, față de 2020. Aceasta a urmat unei scăderi anuale fără precedent de 17%, între 2019 și 2020. Imaginea din ultimii doi ani a fost puternic influențată. de nivelurile de trafic din fiecare țară care au fost considerabil mai scăzute în timpul pandemiei. Pentru unele state membre, creșterea după blocare a deceselor rutiere este atât de semnificativă încât necesită o analiză mai profundă și o acțiune urgentă, îndeamnă Comisia.

La nivelul UE, au fost 45 de decese rutiere la un milion de locuitori, în 2021. Rata mortalității variază de la 20/milion în Suedia și 22/milion în Danemarca la 81/milion în Bulgaria și 92/milion în România. Numărul mediu al deceselor rutiere pentru întregul sindicat este de 54 de persoane pe zi.

2022

Cifrele preliminare pentru primele șapte luni ale anului 2022 arată că numărul deceselor rutiere a crescut din nou, cu peste 10% în medie, comparativ cu 2021. Unele state membre au înregistrat creșteri semnificativ mai mari. Estimarea la nivelul UE pentru decesele rutiere în 2022 până în prezent este încă sub cea a anului pre-pandemic 2019, deși fluctuațiile lunare fac dificilă o predicție precisă pentru întregul an. Ritmul actual al schimbării este insuficient pentru a îndeplini obiectivul UE de a reduce la jumătate numărul de decese până în 2030, subliniază Comisia.

Muncă

În acest scop, Comisia colaborează îndeaproape cu statele membre pentru a se asigura că acestea pun în aplicare o abordare holistică a sistemului sigur, larg acceptată ca fiind cel mai bun mijloc de abordare a siguranței rutiere,ca parte a strategiilor lor naționale de siguranță rutieră, pentru deceniul până în 2030. Comisia a publicat, de asemenea, o serie de rapoarte în cadrul Observatorului European pentru Siguranța Rutieră, care oferă date și analize detaliate cu privire la o serie de subiecte legate de siguranța rutieră, cum ar fi copiii, vârstnicii, șoferii începători, bicicliștii, conducerea în stare de ebrietate, dispozitivele personale de mobilitate, distragerea atenției șoferului. și purtarea centurii de siguranță.

Viziune

Comisia Europeană depune eforturi pentru a furniza Cadrul său de politică, pentru siguranța rutieră 2021-2030, pentru a reduce la jumătate numărul de decese și răni grave pe drumurile europene, până în 2030, ca o piatră de hotar în drumul către „Viziunea Zero” – zero decese și răni grave, până în 2050.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.