Cum se susține candidatura lui Sorin Mititelu la șefia ASF: Transportatorii – din păgubiți, „mafioți”

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) solicită postului România TV și site-ului Economica.net să explice cum au ajuns jurnaliștii acestui trust de presă la concluzia că Sorin Mititelu, candidat la șefia ASF pentru sectorul Asigurări, ar fi victima „mafiei transporturilor și a service-urilor auto care urmează să fie controlate” de acest candidat.

Totul se întâmplă cu 3 zile înainte de votul Parlamentului.

Precizările transmise ZIUA CARGO:

«În primul rând, noi suntem victimele, nu mafioții. Mafioții sunt cei care ne jefuiesc, de mulți ani, fără a fi opriți de ASF. Noi suntem cei care am atras atenția autorităților și mai ales Autorității de Supraveghere Financiară (ASF), de nenumărate ori, în legătură cu pericolele de pe piața asigurărilor. Și s-a dovedit că am avut întotdeauna dreptate. 

Noi suntem cei care am arătat, de fiecare dată, ce probleme vor apărea și cum vor intra în faliment companiile de asigurări, ce dezastru vor provoca și de ce ASF ar fi trebuit să ia măsuri. ASF a acționat prea târziu și nu a oprit dezastrul. Astfel am ajuns astăzi în situația în care plătim polițe RCA de 3 ori mai scumpe decât în 2019, după falimentele companiilor City Insurance și Euroins.

Le plătim noi, transportatorii rutieri, dar le plătesc și ceilalți aproximativ 8,5 milioane de români care au mașini. Așadar, noi suntem victimele și am avut inclusiv rol de analiști pe această piață, nicidecum de mafioți – așa cum ne-au numit jurnaliștii de la RTV și Economia.net, în articolele:

„Sorin Mititelu, propus pentru postul de vicepreședinte ASF, atacat de mafia transportatorilor și a service-urilor care urmează să fie vizate de controalele dispuse de acesta” – articol publicat de Filip Stan, la data de 15 dec. 2023, ora 00:55, pe site-ul RTV – https://www.romaniatv.net/sorin-mititelu-propus-pentru-postul-de-vicepresedinte-asf-atacat-de-mafia-transportatorilor-si-a-service-urilor-care-urmeaza-sa-fie-vizate-de-controalele-dispuse-de-acesta_7968806.html

Respectiv articolul inițial, cu același conținut, publicat pe site-ul Economica.net, care aparține aceluiași trust de presă:

„Sorin Mititelu, propus pentru postul de vicepreședinte ASF, atacat de mafia transportatorilor și a service-urilor care urmează să fie vizate de controalele dispuse de acesta”, semnat de Ion Dobreanu, pe site-ul Economica.net, la data de 15 dec. 2023, ora 04:17 – https://www.economica.net/sorin-mititelu-propus-pentru-postul-de-vicepresedinte-asf-atacat-de-mafia-transportatorilor-si-a-service-urilor-care-urmeaza-sa-fie-vizate-de-controalele-dispuse-de-acesta_712684.html 

Cele două articole – de fapt, acest articol publicat sub semnătura a doi autori diferiți, pe site-urile aceluiași trust de presă, în aceeași zi, dar la ore diferite – arată că este nevoie de susținerea lui Sorin Mititelu, cu orice preț, la șefia ASF, însă jurnaliștii nu au fost informați corect în legătură cu identitatea mafioților.

Dincolo de dosarul penal deschis de DIICOT pentru evaziune fiscală focalizată pe tratamentul contabil și fiscal a unor operațiuni desfășurate de către BCR Asigurări în perioada 2013-2018, când CEO era același Sorin Mititelu (2013-2017), de firma pe care acesta a deținut-o și pentru care ASF a retras autorizația, sau de condamnarea soției acestuia, în dosarul falimentului Bancorex, în primă instanță, dorim să-i informăm pe jurnaliștii care au semnat și au publicat acel articol că ASF nu controlează transportatorii sau service-urile. Jurnaliștii au fost grav dezinformați.

Dacă cineva a-ncercat să se folosească de acest subiect, pentru a susține candidatura lui Sorin Mititelu la șefia ASF, cu orice preț, a greșit grav evaluarea situației, mai ales pentru că nu a-nțeles legislația și procedurile din acest sector economic. Nu! Noi nu avem un șef pe care să-l vrem la ASF, ci noi cerem o conducere ASF care să rezolve problemele grave provocate de vechea conducere. Deci nu noi suntem mafioții, pentru că noi, culmea, suntem cei care plătim, adică păgubiții, victimele. Nicidecum mafia.

Dar tot noi am atras atenția autorităților asupra ingineriilor financiare care se fac în acest sector de activitate, cu complicitatea ASF: jumătate de miliard de euro s-a dus, în ultimii doi ani, la „fabrica de bani” susținută de ASF care a permis plățile pentru reparațiile mașinilor în regie proprie. Noi suntem cei care am explicat, în nenumărate rânduri, că ASF nu ar trebui să mai susțină această practică prin care reparația mașinilor este imposibil de verificat.

Noi – cei numiți acum „mafioți”, cu ocazia susținerii d-lui Sorin Mititelu la șefia ASF, cu orice preț – suntem cei care am arătat, public, faptul că firmele de asigurări vând, cu ajutorul și susținerea din partea ASF, polițe RCA sau CASCO, fiind în același timp tot ele entitățile care fac evaluarea pagubei și care stabilesc suma despăgubirilor, având ca referință valoarea pieselor, dar fără a exista garanția că lucrările s-au făcut corect. Adică ei centrează, ei dau cu capul, ei decid că n-a fost gol – pe înțelesul tuturor.

Reparația la o unitate neautorizata  nu înseamnă doar fraudă, ci și pericol public, pentru că se aplică variante ieftine pentru reparații, cu piese uzate, iar decontul se face pentru sume mult mai mari decât cele reale. Reparația mașinii „în regie proprie” înseamnă că firma de asigurări plătește anticipat niște despăgubiri calculate în baza polițelor RCA sau CASCO, după care se poate întâmpla orice, pentru că nu mai verifică nimeni. Banii ajung direct la păgubit sau la asigurat, fără a fi nevoie să se prezinte documente fiscale justificative – cu ajutorul ASF.

Nu se face un decont pentru facturi emise în urma reparațiilor, ci se presupune că păgubitul sau asiguratul va folosi acei bani, conform contractului cu asigurătorul, pentru a repara mașina. Nici ulterior nu se cer documentele, iar astfel, service-ul auto are libertatea de a face orice dorește. În toate aceste situații nu sunt furnizate documente justificative emise de unități reparatoare autorizate RAR, astfel încât reparațiile acelor autovehicule pot fi realizate în unități reparatoare clandestine și neautorizate, ateliere improvizate care nu eliberează nici facturi pentru reparațiile efectuate și nici certificat de garanție pentru piesele înlocuite și manopera prestată. 

Acele sume de bani sunt nefiscalizate, iar statul român nu încasează, de 30 de ani, acele taxe și impozite. Inclusiv Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA) efectuează plăți în sistemul „regie proprie”, contrar intereselor economice românești”. Asta am explicat noi, „mafioții” de la COTAR, în mai multe comunicate de presă. Pentru asta vrem noi, „mafioții” de la COTAR, să fie numiți în funcțiile de conducere ale ASF oameni capabili să elimine toate aceste anomalii de pe această piață, să ne scape de falimentele din sectorul de asigurări, care produc pagube enorme statului român și fiecărui cetățean în parte, nu doar firmelor de transport.

Noi, „mafioții” de la COTAR, suntem cei care am calculat și am atras atenția tuturor asupra faptului că 55% din sumele încasate de un service reprezintă taxe directe și indirecte către statul român, care prin sistemul „regie proprie” nu mai ajung la bugetul de stat. Noi reprezentăm interesele românilor, ale transportatorilor și ale service-urilor auto – adică a victimelor acestor practici anticoncurențiale și care produc pagube uriașe.

Noi suntem cei care am solicitat de la ASF informații despre situația financiară a firmelor de asigurări, după ce am constatat că urmează un nou faliment pe această piață, în 2024, pe modelul celor anterioare, pe care ASF nu-l împiedică, exact cum nu le-a împiedicat nici pe celelalte. Noi suntem cei care ieșim în stradă și putem bloca drumurile publice din toată țara, pentru a cere eliminarea tuturor anomaliilor din acest sistem care bagă România în faliment. 

Noi nu suntem niște mafioți care ne susținem șefi la ASF, ci suntem cei care cerem responsabilitate din partea Parlamentului, atunci când va alege șefii ASF, ca să nu ajungem într-o situație mult mai gravă decât cea în care ne-au adus deja, la nivel de țară, foștii șefi ai ASF. Poate nu s-a înțeles faptul că paguba produsă doar de falimentele City Insurance și Euroins, din ultimii 2 ani, este de 3 miliarde de euro, la bugetul statului, bani pe care noi toți îi plătim – adică nu noi toți mafioții, ci noi toți românii – noi, victimele, păgubiții etc. deci nu prea avem cum să fim noi mafioții…».

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.