Avocații D&B David și Baias au obtinut o decizie de referință în materia publicității înșelătoare: ANAF nu are competențe privind publicitatea înșelătoare decât în ceea ce privește relațiile dintre comercianți.
O echipă de avocaţi ai D&B David şi Baias, specializaţi în litigii comerciale şi administrative, formată din Amelia Teis (Avocat Senior Coordonator), Ioana Cercel (Avocat Senior) şi Alexandra Barac (Avocat Colaborator), coordonată de Sorin David (Avocat Partener), a obţinut în faţa Tribunalului Bucureşti anularea definitivă a unui proces-verbal de sancţionare încheiat în temeiul dispozițiilor Legii 158/2008 privind publicitatea înșelătoare și publicitatea comparativă.
În cursul anului 2016, clientul D&B, unul dintre liderii de pe piața retailerilor de produse electronice, electrocasnice și IT&C, a fost sancționat contravențional de ANAF – DGFPB București – Serviciul Ajutor de Stat, Practici Neloiale și Prețuri Reglementate în temeiul dispozițiilor Legii 158/2008 cu privire la două dintre campaniile publicitare desfășurate pentru promovarea magazinelor sale, fiindu-i totodată interzis dreptul de a mai folosi mesajele comerciale utilizate până la acel moment, precum și alte sloganuri similare, în cuprinsul procesului-verbal nefiind însă identificată nicio faptă concretă de încălcare a drepturilor altor comercianți.
„Soluția definitivă pronunțată de Tribunalul București a confirmat astfel decizia inițială a Judecătoriei Sectorului 1 București prin care a fost admisă plângerea contravențională împotriva sancțiunilor impuse de autoritate. Instanța a reținut astfel argumentele D&B în sensul în care practica autorității de a aplica sancțiuni comercianților pentru mesajele publicitare utilizate fără a justifica în vreo modalitate sau a proba efectele concrete ale pretinselor fapte de publicitate înșelătoare săvârșite de aceștia în relație cu alți comercianți este lipsită de temei legal”, a declarat Sorin David, Avocat Partener, D&B David si Baias.
„Soluția este una extrem de importantă întrucât vine să clarifice modalitatea de interpretare și aplicare a dispozițiilor Legii 158/2008 prin prisma Directivei 2006/114/CE privind publicitatea înșelătoare, confirmând că Directiva este un instrument aplicabil relaţiilor pe orizontală când se referă la publicitatea înşelătoare, fiind un act normativ în materie de protecţie a concurenţilor/comercianţilor, astfel că ANAF are competențe limitate în a analiza asemenea fapte, respectiv exclusiv în ceea ce privește relațiile pe orizontală”, a declarat Amelia Teis, Avocat Senior Coordonator, D&B David si Baias.