DPD România – afaceri în creștere și investiții

  • În 2017, compania a investit 1,5 milioane de euro în 3 noi centre logistice și în noua platforma IT
  • Sectorul e-commerce a generat peste 50% din volumul livrărilor
  • 2018: Valoarea pieței locale de curierat va ajunge la jumătate de miliard de euro

    Radu Stănescu (Director Comercial) și Lucian Aldescu (CEO), DPD Romania

În urma investițiilor de 1,5 milioane de euro realizate anul trecut în extinderea capacității logistice și în software, DPD România, una dintre cele mai mari companii de curierat expres și coletărie de pe piața locală, estimează o creștere cu 20% a cifrei de afaceri în 2018 și peste 11 milioane de colete livrate pe parcursul anului.

În 2017, compania s-a menținut pe un trend ascendent, cu o cifră de afaceri raportată la finalul anului de 26,8 milioane de euro. Pentru 2018, compania va investi circa 1 milion de euro în diverse zone ale afacerii, dintre care menționăm deschiderea a două centre logistice, în Arad și Craiova.

Conform reprezentanților companiei, în 2017, ponderea livrărilor naționale a fost de peste 75% din total. Topul zonelor din care s-au trimis, anul trecut, cele mai multe colete în țară este condus de regiunea București-Ilfov, cu 27% din total, urmată de județul Cluj, cu aproximativ 9%, Timiş, cu 8%, Constanța, cu 7% și Iași, cu 6%.

În ceea ce privește livrările internaționale realizate de curierii DPD în 2017, topul țărilor cu cele mai multe livrări este condus de Ungaria (26%), Germania (22%), Italia (10%) și Bulgaria (9%).

Principalul motor de creștere a afacerii DPD în 2017 a fost e-commerce-ul, iar industriile care au generat cele mai multe livrări au fost cele de fashion, telecom, IT&C, electro, beauty și home&deco. Ponderea livrărilor la nivelul întregului an a rămas echilibrată, 48.5% dintre colete au fost trimise de sectorul B2B și 51.5% de segmentul B2C.

„Anul 2017 a reprezentat un an în care ne-am focusat pe îmbunătățirea serviciilor pe care le oferim, inclusiv pe comunicarea cu clienții noștri prin schimbarea în totalitate a sistemului IT. Pentru anul în curs estimăm o creștere de 20%, influențată de calitatea serviciilor oferite de DPD România, de prețul competitiv și corect pe care îl aplicăm, alături de inovația pe care o aducem prin noul nostru sistem IT. De asemenea, vom continua dezvoltarea infrastructurii logistice din țară prin investițiile în noi centre, la Arad și Craiova”, declară Lucian Aldescu, CEO DPD România.

2017, un an de investiții pentru DPD

În 2017, compania a investit 1,5 milioane euro în dezoltarea sistemelor IT (Sky Logistic și MyDPD), dar și în extinderea capacității operaționale în trei regiuni cheie, prin deschiderea de centre logistice în Cluj, Bacău și Brașov.

Sky Logistic reprezintă o soluție IT integrată, ce permite un flux de livrare mai rapid, prin noul sistem de rutare bazat pe adresă și geolocație. Astfel, prin identificarea automată a coordonatelor GPS, clienții scapă de obligativitatea introducerii codului poștal și va fi astfel eliminată posibilitatea de eroare în livrarea coletelor la destinatar. De asemenea, sistemul oferă date în timp real, îmbunătățind astfel comunicarea dintre clienți și companie, și este flexibil pentru integrarea de noi servicii și tehnologii.

De la sfărșitul anului trecut, toți clienții DPD au acces la noua aplicație online MyDPD. Noua platformă permite calcularea instant a prețurilor expedierilor, track & trace al coletelor și personalizarea contului pentru o introducere rapida a datelor viitoarelor expedieri. De asemenea, aplicația este disponibilă online și clienților fără contract și oferă suport permanent.

Conform DPD România, investițiile vor permite o flexibilitate mai mare în dezvoltarea serviciilor noi și vor îmbunătăți calitatea operațională de livrare.

„Inovația și calitatea serviciilor sunt principalele noastre priorități. Am investit în zona de IT, unde am implementat un software nou, intuitiv și ușor de utlizat, care vine în întâmpinarea nevoilor clienților, și care, totodată, permite companiei o flexibilitate mai mare în viitor, în vederea diversificării portofoliului de servicii. De asemenea, am continuat expansiunea infrastructurii logistice prin deschiderea a trei noi hub-uri în regiuni care anul trecut au înregistrat creșteri considerabile”, adaugă Lucian Aldescu, CEO DPD România.

Cum va evolua piața locală de curierat în 2018

Reprezentații DPD România se așteaptă ca piața locală de curierat să valoreze jumătate de miliard de euro, în 2018, față de 430 de milioane euro, în 2017.

„Putem vorbi de o maturitate și de o stabilitate a pieței locale de curierat. Pentru anul în curs, estimăm că ne vom apropia de jumătate de miliard de euro. În continuare, e-commerce-ul va fi principalul motor de creștere, susținut de industriile de fashion, IT&C, food sau home&deco, care generează peste 50% din livrări”, declară Lucian Aldescu, CEO DPD România.

Despre DPD

DPD România este parte a DPDgroup, lider european în curieratul rutier. În România, DPD se află în top 3 companii de curierat. Prin tehnologia inovatoare, cunoașterea pieței locale și cele 2 servicii Predict și PalletOne, DPD România oferă cea mai bună experiență de livrare atât expeditorilor, cât și destinatarilor.

Cu o echipă de peste 1,200 de angajați și francizori și având acces la o rețea europeană de 16.000 de sedii Pickup, DPD România livrează anual peste 9 milioane de colete.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.