CNAIR a înaintat la ANAP spre validare, pentru licitație, documentația pentru proiectarea și execuția a două tronsoane din totalul de 4 ale drumului expres Craiova-Piteşti. Întregul proiect, cu o lungime de 121,185 km, are o valoare estimată de 3,771 miliarde lei, fără TVA.
UPDATE: Vineri, CNAIR a înaintat și documentația pentru tronsoanele III și IV.
Tronsonul IV are o lungime de 31,81 kilometri ( între km 89+300 – km 121+115) și va fi construit între limita administrativă dintre județele Olt și Argeș și intersecția cu autostrada 1 București – Pitești și va tranzita localitățile Lunca Corbului, Albota, Costești, Bradu, Suseni, Oarja. Valoarea estimată a acestuia este de 909,669 milioane de lei, fără TVA.
Tronsonul III, cu o lungime de 31,75 kilometri, va fi construit între km 57+550 și km 89+300 și va avea o valoare de 904,819 milioane de lei, fără TVA. Cuprins între intersecția cu DN 65, în apropierea municipiului Slatina și limita dintre județele Olt și Argeș, tronsonul 3 al drumului expres Craiova-Pitești va tranzita localitățile Valea Mare, Priseaca, Scornicești, Optași, Tatulești, Colonești”, precizează CNAIR.
Tonsonul I, cuprins între km 0+000 şi 17+700, ar urma să fie construit între varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova și limita județului Dolj și va traversa teritoriile administrative ale localităților Craiova, Ghercești, Pielești și Robânești.
Valoare estimată de 479.802.905,88 lei, fără TVA.
Tronsonul II este împărţit în două loturi, cuprinse între km 17+700 şi 36+200, respectiv km 36+200 şi 57+550, acest al doilea tronson va traversa localităţile Balş, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Slatina şi Valea Mare.
Valoarea estimata a acestui al doilea tronson este de 1,476,349,583.89 lei, fără TVA, din care Lotul 1 – 671.388.626,66 Lei fără TVA şi Lotul 2 – 804.960.957,23 Lei fără TVA.
Pe cei 121,185 km ai viitorului drum expres Craiova – Pitești se va putea circula cu o viteză de 130 de km la oră. Acest drum va avea 4 benzi de circulație (2 benzi pe sens) şi va beneficia de toate elementele de siguranță specifice unei autostrăzi.
Principalul element care va face diferența de o autostradă fiind banda de urgență de 1,5 m.
“S-au făcut toate eforturile pentru ca proiectul să beneficieze de finanțare nerambursabilă în actualul exercițiu financiar, iar pentru a putea fi deschis circulatiei cu aproximativ 3 ani mai devreme , CNAIR SA a decis, printre altele, să utilizeze resursele existente. Un element important în atingerea acestui obiectiv este și existența unui acord de mediu valabil”, precizează CNAIR.
Acest drum expres va asigura o conexiune corespunzătoare a zonei de Sud – Vest a României la Coridorul IV Pan European și va ajuta la corelarea cu proiectele de mare infrastructură deja demarate la nivelul Coridoarelor IV și IX Pan Europene.