DSV Road: Automotive și FMCG cea mai mare pondere la export-import

 Industriile automotive, FMCG, health care, tech & electronics și fashion au generat cea mai mare pondere în structura activităților de import-export, în prima jumătate a anului 2024, potrivit unui raport al DSV Road, a treia cea mai mare companie de transport de mărfuri din România și Europa. 

Datele DSV Road arată o tendință de creștere și pentru domeniul agriculturii, care a trimis către export o cantitate mai mare de cereale, legume și fructe, dar și utilaje agricole, în primele luni ale anului.

„În ciuda provocărilor din piață, topul celor mai active sectoare a rămas relativ stabil față de anul trecut, fiind condus de domeniul automotive, care a înregistrat o cerere a serviciilor de transport din portofoliul DSV Road de circa 25%. În același timp, bunurile de larg consum (FMCG) au generat 20% din totalul soluțiilor de transport, la egalitate cu sectoarele health care, tehnologie și electronice, iar industria de fashion, a avut o cotă de 15%. Dinamismul acestor sectoare și tendințele ușoare de creștere susținută a cererii impun soluții logistice și de transport flexibile și eficiente pentru a răspunde nevoilor pieței”, a declarat Daniel Babii, business development director DSV Road.

Printre cele mai importante destinații pentru transporturile rutiere de mărfuri ale României sunt Germania, Italia, Polonia, Slovacia, Republica Cehă şi Ungaria, conform DSV Road.    

România înregistrează în prezent un deficit comercial, importând mai multe bunuri și servicii decât exportă, indiferent de industrie. Potrivit celor mai recente date ale Institutului Național de Statistică, în primele patru luni ale anului, exporturile României au crescut cu 0,8%, la 31,288 miliarde euro, iar importurile au urcat cu 1,7%, la 40,609 miliarde euro, comparativ cu perioada similară a anului trecut. 

Totuși, activitatea de export a înregistrat o creştere de 22% în primele două luni din an, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2023, în cadrul DSV Road. Aceasta a crescut pe fondul dezvoltării segmentului de fabricare a produselor din diverse domenii de către firme internaţionale în România, în special în industria auto şi cea electronică, arată raportul DSV. Extinderea reţelei de autostrăzi, dar şi creşterea potenţialului de business şi calitatea produselor româneşti rămân principalii factori care pot contribui la dezvoltarea exporturilor.

Daniel Babii

„România are un potențial foarte mare în ceea ce privește transportul de mărfuri. Extinderea autostrăzilor cu până la 2000 de km ar putea duce la o creștere de 38% a industriei și automat la o intensificare a schimburilor comerciale dintre România și țările UE. În prezent, asistăm la o creștere moderată a transporturilor susținută de numărul mai mare de clienți și de dezvoltarea anumitor sectoare, cum sunt ecommerce și automotive, unde volumele de mărfuri sunt tot mai mari. La nivel de servicii, transportul de tip grupaj este în continuare cel mai căutat, dar transportul intermodal are cea mai accelerată creștere datorită costurilor mai mici și a dorinței companiilor de a folosi metode care protejează mediul”, a mai adăugat Daniel Babii. 

DSV rămâne optimist cu privire la perspectivele pentru 2024, anticipând o evoluție solidă a industriilor existente și posibilitatea de creștere în alte sectoare emergente. Compania estimează o cifră de afaceri în creștere cu 10% în 2024, față de anul trecut.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.