Românii au cheltuit de Black Friday (8 noiembrie), în medie, 252 de lei pentru o comandă, potrivit datelor înregistrate în platforma SaaS de automatizare a activităților de eCommerce easySales. Suma a fost ușor redusă față de nivelul înregistrat de Black Friday 2023, când a atins 263 de lei.
Ponderea plăților online a crescut, însă, la 70%, față de cele două treimi care au optat pentru această modalitate de plată în 2023, potrivit comunicatului transmis redacției.
Cea mai mare comandă de Black Friday realizată prin magazinele din platformă a depășit 47.000 de lei, dublu față de nivelul maxim înregistrat în 2024, și a constat în echipamente de construcții.
Cele mai mari creșteri ale volumelor de comenzi au fost înregistrate de categoriile:
- Hrană și accesorii pentru animale de companie, +106,9%
- Modă și bijuterii, + 90,3%
- Electronice, +79,8%
- Alimente, produse de curățenie, +64,8%
- Piese și accesorii auto, +61,9%
- Echipamente pentru birou, +43,8%
- Echipamente sportive și pentru aer liber, +36,4%
- Casă și bucătărie, +23%
- Jocuri și jucării, +15,8%
- Produse farmaceutice, +11,6%
Comparativ cu Black Friday 2023, categoriile care au înregistrat o evoluție negativă sunt Cărți, reviste și ziare (-39,7%) și Artă și hobby (-26%).
Comparativ cu anul 2023, volumul de comenzi înregistrate prin platforma easySales a crescut cu 30%.
Cele mai mari vânzari sunt înregistrate în București și marile județe: Ilfov, Cluj, Timiș, Iași, Constanța, Brașov, Prahova, Sibiu, Dolj.
La nivel de vânzări înregistrate în alte țări, ponderea achizițiilor internaționale a crescut, de la 2% din totalul vânzărilor înregistrate în easySales, la 4,4% în acest an.
easySales este o platformă B2B și un start-up în creștere rapidă, lansat în aprilie 2019. Platforma a devenit populară prin serviciile cloud, care conectează jucătorii din comerțul electronic cu toate sistemele externe, în doar câteva minute. Beneficiile principale sunt: gestionarea centralizată a comenzilor din multiple canale, listarea rapidă a produselor pe multiple canale de vânzare, sincronizarea stocurilor în timp real, analiza dinamică a prețurilor și a vânzărilor, traducere automată.
Printre inovațiile care stau la baza evoluției easySales se numără și soluții avansate de automatizare, concepute să eficientizeze gestionarea operațiunilor eCommerce. Un exemplu concret este capacitatea platformei de a automatiza printarea documentelor necesare comenzilor, cum ar fi facturile și AWB-urile, ce permite utilizatorilor să imprime automat documentele comenzilor, direct din interfața easySales. Utilizatorii pot integra acest pas în propriile procese de automatizare personalizate, simplificând procesul de gestiune a comenzilor și minimizând riscul de eroare umană.
Soluția easySales a fost desemnată finalistă a concursului Uipath Automation Award în luna Octombrie 2021 și, în mai 2022, a devenit finalistă în programul EBRD Star Venture, dedicat dezvoltării accelerate și extinderii start-up-urilor cu potențial din Europa, ce pot să consolideze ecosistemul de eCommerce cu soluții de automatizare. Recent, evoluția easySales a fost recunoscută prin distincția Gold Award în cadrul finalei InnovX Scale Up Accelerator.