Valoarea medie a coșului de cumpărături a crescut în perioada Valentine’s Day, 1 și 8 martie, când românii au cheltuit, în medie, mai mult pentru comenzile online plasate între 14 februarie și 14 martie, iar valoarea coșului mediu a ajuns la 244 de lei în acest an, în creștere de la cei 207 lei înregistrați în perioada similară din 2023, potrivit datelor easySales înregistrate de la magazinele din platforma proprie de eCommerce.
Precizările transmise ZIUA CARGO.
Ca număr al comenzilor online înregistrate în perioada menționată, Top 10 al categoriilor de eCommerce arată astfel:
- Casă și bucătărie, 60546
- Electronice, 48412
- Artă și hobby, 24926
- Frumusețe și îngrijire personală, 24459
- Grădină și aer liber, 20839
- Fashion și bijuterii, 15944
- Birotică, 13051
- Sport, 11621
- Produse de consum și uz casnic, 9321
- Jocuri și jucării, 8810
Începând din Valentine’s Day, până în 13 martie 2024, numărul comenzilor efectuate prin intermediul marketplace-urilor a crescut semnificativ, la 240.236, față de 159.378 cu un an înainte.
Și numărul comenzilor internaționale a avut o creștere mai mult decât dublă, de la 23.038 în perioada de primăvară din 2023, la 48.636 în 14 februarie – 14 martie 2024.
„Românii au făcut achiziții – și, deseori, cadouri – cu o valoare semnificativ mai mare decât anul trecut, în această perioadă în care femeile și mamele au fost în prim-plan. Datele noastre arată că oamenii au achizitionat cel mai des, online, produse din categoriile Casă și bucătărie, Electronice, Artă și hobby. Imediat în afara podiumului au urmat categoriile Frumusețe și îngrijire personală, alături de Grădină și aer liber”, a declarat Ciprian Cazacu, CEO și co-fondator easySales.
Despre easySales
easySales este o platformă B2B și un start-up în creștere rapidă, lansat în aprilie 2019. Platforma a devenit populară prin serviciile cloud care conectează jucătorii din comerțul electronic cu toate sistemele externe, în doar câteva minute. Beneficiile principale sunt: gestionarea centralizată a comenzilor din multiple canale, listarea rapidă a produselor pe multiple canale de vânzare, sincronizarea stocurilor în timp real, analiza dinamică a prețurilor și a vânzărilor, traducere automată.
Printre inovațiile care stau la baza evoluției easySales se numără și soluții avansate de automatizare, concepute să eficientizeze gestionarea operațiunilor eCommerce. Un exemplu concret este capacitatea platformei de a automatiza printarea documentelor necesare comenzilor, cum ar fi facturile și AWB-urile, ce permite utilizatorilor să imprime automat documentele comenzilor, direct din interfața easySales. Utilizatorii pot integra acest pas în propriile procese de automatizare personalizate, simplificând procesul de gestiune a comenzilor și minimizând riscul de eroare umană.
Soluția easySales a fost desemnată finalistă a concursului Uipath Automation Award în luna Octombrie 2021 și, în mai 2022, a devenit finalistă în programul EBRD Star Venture, dedicat dezvoltării accelerate și extinderii start-up-urilor cu potențial din Europa, ce pot să consolideze ecosistemul de eCommerce cu soluții de automatizare. Recent, evoluția easySales a fost recunoscută prin distincția Gold Award în cadrul finalei InnovX Scale Up Accelerator.