Platforma eMAG Marketplace a atras peste 16.000 de IMM-uri care și-au dezvoltat afacerile accesând un nou canal de vânzare atât la nivel local, cât și cross-border, în regiune. O mie de selleri din România vând în Ungaria, Bulgaria și Polonia și au livrat anul trecut peste 200.000 de comenzi, dublu față de anul precedent.
În 2018, clienții eMAG au achiziționat 9 milioane de produse din oferta sellerilor, cu 68% mai mult comparativ cu anul precedent.
eMAG Marketplace este acum o opțiune pentru orice comerciant român, start-up sau nu, care își propune să se dezvolte pe piața locală sau la nivel internațional. Doar anul trecut, 1.650 dintre companiile înscrise pe platforma eMAG au fost start-up-uri care au accesat, în acest fel, cel mai mare canal de vânzare din Europa de Est.
„Sunt peste 100.000 de companii în România care fac comerț și peste 4 milioane de clienți care cumpără. eMAG Marketplace este cel mai simplu și eficient mod prin care orice comerciant își poate adresa oferta unei baze atât de mari de clienți, oportunitatea este mare pentru toți comercianții care încă nu vând prin eMAG Marketplace”, a spus Florin Filote, director eMAG Marketplace, la cea de-a III-a ediție a Sellers’ Day ce a reunit astăzi peste 2.000 de companii, la Sala Palatului.
În ultimii trei ani, eMAG a investit peste 12 milioane de euro în tehnologie și în dezvoltarea platformei Marketplace. Au fost dezvoltate mai multe tooluri, care le oferă sellerilor date în timp real, pe baza cărora pot lua decizii de business. De exemplu, calitatea serviciilor oferite este monitorizată de programul „account health”, iar reclamațiile sunt gestionate mai repede datorită unui tool special. Calitatea produselor este evaluată de instrumentul „product health”, iar serviciile de livrare sunt supravegheate de „courier health”. Datorită acestor instrumente, calitatea serviciilor oferite de sellerii din Marketplace a fost îmbunătățită, aspect reflectat de creșterea cu 68% a vânzărilor de anul trecut.
eMAG Academy a fost lansat la Sellers’ Day
Cu ocazia Sellers’ Day 2019 a fost lansată și platforma de training eMAG Academy. Platforma include 100 de tutoriale video însumând peste 300 de ore de înregistrări, 130 de articole legate de funcționarea Marketplace, și o zonă extinsă de întrebări și răspunsuri menite să ajute sellerii să-și optimizeze procesele de business și să răspundă mai bine nevoilor clienților.
„Lunar înregistrăm peste 700 de selleri, ceea ce este o confirmare în plus că reușim să le oferim partenerilor noștri know-how-ul, instrumentele și programele de training de care au nevoie, astfel încât să dezvolte afaceri sănătoase cu impact în comunitățile locale. Estimăm că au fost create în jur de 16.000 de locuri de muncă în jurul ecosistemului Marketplace”, a adăugat Florin Filote.
Pentru a susține mai mult comunitățile locale, eMAG oferă sprijin micilor producători români, întreprinderilor sociale și ONG-urilor care beneficiază astfel de condiții preferențiale de listare în cadrul programului Deschide România, din cadrul eMAG Marketplace. Vânzările celor 1.300 de producători înscriși în acest program au crescut cu 80% în 2018 comparativ cu 2017, înregistrându-se peste 100.000 de comenzi.
Programul „Deschide România”, lansat prin intermediul eMAG Marketplace, oferă condiții speciale de listare micilor producători români, întreprinderi sociale și ONG-uri. În proiect sunt înscriși 1.300 de producători, care au primit 100.000 de comenzi în 2018, în creștere cu 80% comparativ cu 2017.
La evenimenul Sellers’ Day, la care au participat peste 2.000 de selleri, eMAG a premiat cei mai performanți parteneri. Au fost acordate următoarele distincții:
- Cel mai bun scor NPS (grad de satisfacție al clienților)
- Cel mai bun scor Account Health
- Cea mai mare creștere de la an la an
- Cel mai bun content
- Cel mai mare seller Deschide România
Evenimentul a pus accent și pe extinderea sellerilor români în afara țării, prin integrarea lor în platformele eMAG Marketplace din Bulgaria, Ungaria și Polonia. Partenerii au avut mai multe sesiuni de training în cadrul cărora li s-au prezentat instrumente prin care pot începe rapid să exporte, crescându-și astfel afacerea.