Conform unui comunicat TISPOL, experții din cadrul agenției de testare TÜV Germania subliniază faptul că nu ar trebui să permitem sistemelor de asistență cu care sunt echipate mașinile să aibă grijă în exclusivitate de siguranța noastră.
Chiar și cu un element atât de simplu și util cum este sistemul de cruise control, care le permite șoferilor să ia piciorul de pe accelerație atunci când vehiculul rulează la viteză constantă, experții spun că există riscul scăderii concentrării, în cazul în care sunt necesare mai puține acțiuni din partea șoferului.
Acesta este și cazul sistemelor de asistență la schimbarea benzii de rulare, care „îți ia încă o grijă de pe cap” prin a se asigura că vehiculul rămâne între marcajele benzii.
Astfel, șoferii ar trebui să-și conducă mașina ca și cum ar fi un model produs în anii ‘80 și să pretindă că niciun software sau hardware nu îi protejează. Ceea ce înseamnă că trebuie să continue să se uite cu regularitate în oglinzile retrovizoare, să fie atenți și să fie gata să frâneze în orice moment, dacă este nevoie.