FAN Courier, liderul pieței locale de curierat, avertizează clienții asupra unei noi tentative de fraudare a datelor personale, prin intermediul mesajelor de tip SMS.
Compania le recomandă tuturor celor care primesc astfel de mesaje și au în derulare o comandă prin curier să nu dea curs solicitării primite, să nu acceseze linkul de la finalul mesajului primit și să sesizeze organele de poliție.
„Atunci când avem o comandă în derulare, clienții noștri primesc un mesaj tip SMS pe telefonul mobil care indică statusul comenzii, data și intervalul orar când urmează să efectuăm livrarea. Recent, am primit informații despre o nouă metodă de fraudare a datelor personale, prin intermediul SMS, care implică tranzacțiile derulate prin platforma OLX. Concret, fraudatorii transmit prin intermediul telefonului mobil un mesaj similar mesajelor noastre de informare și cer clienților să acceseze un link pentru a primi banii. Atragem atenția tuturor că orice încercare de solicitare a datelor bancare prin intermediul unui link este o încercare de fraudă. La vânzarea unui produs, clientul primește banii doar prin firma de curierat, plata făcându-se doar ramburs la primirea expediției. FAN Courier nu are niciun sistem prin care cumpărătorii pot plăti online, singura modalitate de plată cu cardul este prin POS în sediile FAN Courier”, a declarat Daniela Catrinoiu, Chief Information Officer FAN Courier.
Potrivit echipei de Cyber Security a FAN Courier, compania colaborează deja cu instituțiile competente pentru a limita riscurile acestor atacuri cibernetice și va pune la dispoziția organelor de anchetă toate informațiile necesare pentru a elimina riscul fraudei prin intermediul mesajelor de tip SMS.
FAN Courier recomandă clienților care primesc un astfel de mesaj să contacteze cumpărătorul și/sau platforma OLX, pentru o verificare suplimentară a statusului comenzii.
„Este imperios necesar să acordați o atenție sporită oricărei solicitări prin care vi se cere să introduceți datele personale sau datele cardului bancar, pe un site. Asigurați-vă că navigați pe pagiona reală a companiei și nu pe un site fals. Nu uitați că atunci când urmează să primiți bani în cont de la cineva, vi se cer doar codul bancar și suma pe care doriți să o primiți de la persoana care va efectua transferul”, atrag de asemenea atenția specialiștii din cadrul echipei de Cybersecurity din cadrul FAN Courier.
De-a lungul anului, compania a transmis un set de recomandări pentru a limita riscul de atac cibernetic asupra clienților săi, persoane fizice și juridice, prin intermediul e-mailului. Pentru această situație, experții FAN Courier recomandă următoarele:
- Nu folosiți aceeași parolă pentru mai multe servicii sau platforme.
- Schimbați parolele la un interval de cel mult 30 de zile calendaristice.
- Asigurați-vă că laptopul sau computerul pe care lucrați are program anivirus cu firewall inclus, instalat și configurat să își facă actualizare zilnic.
- Nu deschideți link-urile sau atașamentele mesajelor venite de la expeditori necunoscuți.
- Nu deschideți link-uri sau atașamente primite pe email în cazul în care nu ați comandat un anumit produs/serviciu sau nu aveți o colaborare cu expeditorul emailului.
- Evitati abonarea la site-uri sau platforme care nu vă inspiră încredere deplină.
- Contactați furnizorul înainte de a deschide un atașament dacă ați primit un mesaj de la acesta dar nu sunteți sigur că ați comandat un produs sau serviciu de la companie.
- În cazul în care ați deschis atașamentul unui astfel de email, deconectați dispozitivul de la internet și scanați cu soluția antivirus instalată pe acesta.
Despre FAN Courier
„Oriunde, cu plăcere.”
FAN Courier este o companie cu capital integral românesc, fondată în 1998 de Felix Pătrășcanu, Adrian Mihai și Neculai Mihai. FAN Courier a devenit, în 2006, liderul pieței românești de curierat, poziție consolidată constant datorită investițiilor și serviciilor cu valoare adăugată noi, introduse permanent.
FAN Courier deservește cei peste 55.000 de clienți, majoritatea persoane juridice, cu ajutorul unei echipe formate din peste 7.300 de angajati si colaboratori și a unei flote auto de peste 4.400 de autovehicule.
Serviciile FAN Courier de expediere și livrare în sistem ”door to door” sunt disponibile atât la nivel național, numărul de localități deservite fără kilometri suplimentari crescând permanent, cât și la nivel internațional, prin parteneriate solide.
Distincțiile obținute constant în ultimii ani de compania FAN Courier reprezintă o recunoaștere a performanței de afaceri, a implicării în dezvoltarea economică a României, a responsabilității în fața comunitățiiși a implicării acționarilor fondatori în educarea viitoarei generații de antreprenori.
În 2017 și 2019, FAN Courier a câștigat primul loc în Top 15 Superbrands România, fiind pentru a doua oară în istoria de peste 10 ani a premiilor când un brand românesc ocupă locul fruntaș în clasament și pentru prima oară când o companie câștigă titlul de două ori. În plus, constant, FAN Courier se numără printre companiile incluse în Topul celor mai puternici jucători din economie, realizat de diferite organizații și publicatii de business recunoscute în România: locul 1 în Topul Național al Firmelor Private din România, la categoria întreprinderi mari, realizat de Camera de Comerț și Industrie a României, locul 3 în Topul Național al Firmelor Private, categoriile Performanță Globală și Productivitate Întreprinderi Mari, locul 12 în Topul celor mai cunoscute și longevive branduri românești, realizat anual de publicația BIZ, Best Courier Company, acordat în cadrul GPeC în perioada 2015-2020 și Courier Company of the Year în cadrul Galei Premiilor Industriei de Curierat în 2014-2019.