Primarul general Gabriela Firea a declarat miercuri că “nu se pune în niciun caz problema să renunțăm la culoarele unice” pentru RATB, deoarece în Planul de Mobilitate Urbana Durabila, “document strategic de planificare a transportului în regiunea București-Ilfov, realizat sub coordonarea BERD” este prevăzută descurajarea traficului rutier.
Declarația edilului Capitalei vine la numai două zile de la haosul creat în trafic de stâlpișorii montați pe șoseaua București – Ploiești, pe sensul spre centrul Capitalei. Gabriela Firea a fost nevoită să renunțe
Potrivit unui comunicat al PMB, Gabriela Firea a avut miercuri o sedinta de lucru cu reprezentantii directiilor de transporturi si utilitati din cadrul Primariei Municipiului Bucuresti, pentru a stabili modul de implementare a măsurilor conexe care vor însoți introducerea culoarelor unice pentru transportul în comun în Capitală.
Iată ce a declarat la final:
„Nu se pune în niciun caz problema să renunțăm la culoarele unice. Planul de Mobilitate Urbana Durabila, un document strategic de planificare a transportului in regiunea Bucuresti-Ilfov, realizat sub coordonarea BERD, precizeaza clar ca una dintre masurile care duc la cresterea mobilitatii este realizarea acestor benzi destinate transportului public.
Vom actiona să facem această măsură cât mai eficientă, astfel încât efectele benefice să fie mai mari decât neajunsurile, aplicand in aceasta perioada un set de masuri complementare care sa ajute la decongestionarea traficului.
Din orice perspectivă am privi însă problema traficului, realitatea este una singură: avem înmatriculate în București, la final de aprilie, 1,274 milioane de autovehicule, plus alte 155.000 înmatriculate în Ilfov.
Față de finalul anului trecut se înregistrează, în doar 4 luni, o creștere a parcului auto din zona metropolitană București de peste 30.000 de unități.
La acestea se adaugă autovehiculele, deloc puține, care tranzitează zilnic Bucureștiul, precum și cele înmatriculate în alte județe sau alte țări ale căror proprietari locuiesc, de fapt, aici.
Prin urmare, fără măsuri de descurajare a traficului rutier, vom avea în foarte scurt timp un oraș complet blocat. Pentru început avem în vedere doar măsuri care să stimuleze conformarea voluntară, de genul încurajării transportului în comun sau a celui ecologic, dar în perspectivă nu excludem și alt gen de măsuri”.
Principalele proiecte ale Municipiului Bucuresti care vizeaza fluidizarea traficului rutier in zona Bucuresti-Ilfov sunt incluse in Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2016-2030 si vizeaza:
- introducerea de benzi de circulatie cu prioritate pentru transportul public pe o distanta de 25 km;
- achizitia a : 100 troleibuze, 100 de tramvaie si 400 de autobuze, pentru inceput. Proiectul mai presupune si modernizarea infrastructurii de tramvai si extinderea acesteia cu 41 km de cale dubla, precum si reabilitarea a aproximativ 1800 de statii,
- constructia de parcari de tip Park & Ride la punctele cheie de intrare in oras,
- constructia de parcari subterane,
- amenajare si largire Prelungirea Ghencea,
- largire str. Jandarmeriei,
- reconfigurarea intregii zone de birouri Pipera – str. Fabrica de Glucoza, str. D. Pompeiu, str. Petricani, str. Andronache, sos. Colentina,
- amenajarea infrastructurii utilitare pentru biciclete (piste si locuri de parcare), precum si extinderea sistemului de inchiriere biciclete (bike-sharing),
- crearea de noi zone cu prioritate pentru pietoni si biciclisti in centrul orasului, concomitent cu modernizarea spatiul urban public si imbunatatirea conditiilor de accesibilitate pentru persoane cu mobilitate redusa,
- regandirea si extinderea sistemului de management al traficului.