Primarul general Gabriela Firea a discutat miercuri cu ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, preluarea de către Municipalitate a Autorității Metropolitane de Transport București (AMTB), care funcționează în prezent pe lângă Ministerul Transporturilor (MT).
Specialiștii ministerului și-au manifestat disponibilitatea ca această autoritate să fie predată PMB, ținând cont de faptul că această instituție reglementează și monitorizează transportul local în zona metropolitană București – Ilfov.
“Cei doi oficiali au decis înființarea unui grup mixt de lucru format din reprezentați ai PMB și ai Ministerului Transporturilor, care să identifice soluțiile legale pentru relocarea autogărilor în zonele limitrofe ale Bucureștiului. Se vor identifica spații noi pentru ca aceste autogări să fie corelate cu mijloacele de transport în comun”, se arată în comunicatul remis redacției.
Pe raza Capitalei există 21 de autogări, iar programul de transport persoane prin servicii regulate București — Ilfov cuprinde 2.440 de curse zilnice.
Gabriela Firea l-a invitat pe Răzvan Cuc la sediul PMB pentru a discuta și aspecte legate de îmbunătățirea condițiilor de trafic din Capitală.
Firea: Trenurile care traversează Bucureștiul în zona de nord să nu mai creeze blocaje în trafic
“Îmi doresc să găsim cele mai rapide și mai eficiente soluții pentru ca trenurile care traversează Bucureștiul, îndeosebi în zona de Nord, să nu mai creeze blocaje în trafic. După cum bine știți, nicio Capitală europeană nu este tranzitată de marfare. În urma analizei efectuate de specialiștii care au lucrat la Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, a reieșit faptul că acest tip de transport trebuie să fie mutat la marginea orașului. Soluția provizorie, pe care îmi doresc să o implementați până la începutul lunii septembrie, când traficul se va intensifica odată cu începerea școlilor, este regândirea orarului acestor trenuri, astfel încât să nu mai tranziteze Capitala la orele de vârf”, a declarat Firea.
Ministrul Transporturilor a dat asigurări că specialiștii din minister vor lua în calcul modificarea programelor acestor trenuri, astfel încât să nu mai tranziteze orașul la orele de vârf.
Răzvan Cuc: Calea ferată de la marginea Capitalei va fi reabilitată până în octombrie
Răzvan Cuc a explicat că, până la sfârșitul lunii octombrie, ministerul va reabilita din surse proprii calea ferată de la marginea Capitalei, făcând posibilă mutarea trenurilor pe această linie.
Un alt subiect discutat a fost situația pasarelei ce traversează lacul Herăstrău, pe care Municipalitatea intenționează să o construiască în vecinătatea podului care în prezent aparține Regionalei CFR.
Ponton plutitor peste Herăstrău
Reprezentanții ministerului i-au comunicat primarului general că vor emite săptămâna viitoare avizul pentru construirea unui ponton plutitor pe care primăria îl va face ca soluție provizorie până la realizarea pasarelei, menționează PMB.
“Primăria Municipiului București a prevăzut în buget fondurile necesare pentru construirea pasarelei și a făcut toate demersurile pentru obținerea avizelor necesare. Având în vedere că realizarea acestei pasarele necesită parcurgerea mai multor etape și implicit o perioadă mai lungă de realizare, este imperios necesar să amplasăm provizoriu un pod plutitor în vecinătatea podului de cale ferată, care să preia funcțiunea de pod pietonal. După obținerea acestui aviz, putem începe montarea”, a explicat edilul general.
O altă problemă discutată miercuri a fost identificarea unor soluții tehnice și financiare pentru reabilitarea podului Constanța, care e într-o stare avansată de degradare și se află în administrarea Ministerului Transporturilor.
Firea le-a solicitat reprezentanților ministerului să predea autorității locale terenurile pe care există linii de cale ferată dezafectate pentru ca PMB să poată construi locuințe sociale pentru tineri.