Viitorul transportului pe distanțe lungi este electric. FlixBus, cel mai mare furnizor de mobilitate pe distanțe lungi din Europa continuă să investească în mobilitate electrică. Începând cu 25 octombrie, un autocar electric circulă în Germania pe traseul dintre Frankfurt și Mannheim. Acesta folosește energie verde în proporție de 100% furnizată de Greenpeace Energy. În Aprilie, FlixBus a devenit prima companie din lume care a testat autocare electrice pe distanțe lungi pe ruta Paris-Amiens, în Franța.
“Ne dorim să ajutăm la conturarea viitorului mobilității. Deși în prezent autocarele electrice sunt mult mai scumpe, suntem convinși că reprezintă o investiție pe termen lung, atât pentru companie și clienți, cât și pentru mediu”, a declarat André Schwämmlein, fondator și CEO al FlixBus . “Ca furnizor de servicii de mobilitate, transmitem un semnal că acesta este un moment de cotitură.”
Autocar 100% electric în colaborare cu Greenpeace
Autocarul electric care va circula pe ruta Frankfurt și Mannheim va reduce cu până la 82 de tone emisiile de dioxid de carbon comparativ cu un model tradițional, doar în primul an, potrivit unui studiu realizat de atmosfair. Astfel, acest mijloc de transport este unul dintre cele mai sustenabile și mai ecologice opțiuni de călători pe distanțe lungi.
“Scopul nostru este să convingem cât mai multe persoane să aleagă transportul public, bicicleta sau serviciile de car-sharing. Nu este suficient să înlocuim autoturismele personale cu unele electrice sau hibrid. Pentru ca vehiculele să fie prietenoase cu mediul, acestea trebuie să funcționeze cu energie verde. Însă, nu avem nevoie doar de o schimbare a tehnologiei, ci și de un nou mod de a înțelege mobilitatea”, a atras atenția Sönke Tangermann, membru în boardul Greenpeace Energy.
Viitorul mobilității pe distanțe lungi: FlixBus continuă să inoveze
FlixBus este una dintre companiile care pune la dispoziția pasagerilor unul dintre cele mai sustenabile mijloace de transport. Persoanele care optează pentru autocarele FlixBus reduc emisiile de carbon cu până la 80% față de o călătorie cu mașina personală.
FlixBus continuă parteneriatul cu organizația de mediul atmosfair, care furnizează platforma pentru contribuțiile de compensare a emisiilor de carbon prin intermediul achiziționării unui biletet de autocar. Fiecărui pasager i se oferă opțiunea de a-și compensa impactul climatic al călătoriei în momentul rezervării. Contribuția pentru mediu este de aproximativ 1 – 3% din prețul inițial al biletului și este investită într-un proiect certificat de protecție a mediului înconjurător.
“Există două tendințe tot mai puternice în transport: oamenii călătoresc tot mai mult, dar în același timp încep să înțeleagă mai bine consecințele pe care le au autoturismele asupra mediului înconjurător. Se observă o tendință de a trece de la mașinile personale la mijloace de transport în comun. Dorința noastră este să oferim alternative pentru călătorii verzi și sustenabile pentru cât mai mulți călători din Europa, dar și din Statele Unite ale Americii. Suntem convinși că este posibil ca toată lumea să călătorească într-un mod accesibil și prietenos cu mediul”, a mai declarat André Schwämmlein.
Pentru a îndeplini misiunea companiei de a oferi mobilitate verde și inteligentă, FlixMobility, a pus la dispoziția pasagerilor și prima floată de trenuri verzi din lume prin intermediul FlixTrain. Momentan, serviciul este disponibil doar în Germania pe rutele Hamburg – Köln și Berlin Stuttgart.
FlixBus este o companie tânără furnizoare de transport pe distanțe lungi. Din anul 2013, oferă un mod alternativ, comod și verde de a călători, pentru orice buzunar. Grație planificării inteligente a rețelei și a unui sistem backend de ultimă generație, FlixBus oferă cea mai mare rețea de autocare interurbane din Europa, cu 300.000 de curse zilnicecătre 2.000 de destinații din 29 de țări.
Fondat și lansat în Germania de trei antreprenori tineri, Jochen Engert, André Schwämmlein și Daniel Krauss, start-up-ul combină experiența și calitatea prin strânsa colaborare cu sectorul regional de IMM-uri. Din birourile sale din Berlin, München, Paris, Zagreb, Milano și Stockholm, echipa FlixBus, aflată în plină expansiune se ocupă de planificarea rețelei, de relațiile cu clienții, de managementul calității, de marketing și de vânzări, precum și de dezvoltarea activității și a tehnologiei. Partenerii de transport regionali, adesea firme de familie clădite pe eforturile câtorva generații, se ocupă de operațiunile cotidiene și de o flotă de autocare verzi FlixBus, punând un accent deosebit pe cele mai înalte standarde de confort și de siguranță. Așadar, inovația, spiritul antreprenorial și o marcă puternică în transportul internațional de persoane sunt completate de experiența și de calitatea unui sector tradițional format din firme mici și mijlocii. În 2017, FlixBus a transportat 40 milioane de pasageri.