FM Logistic România include în flota sa prima autoutilitară electrică

FM Logistic România include în flota sa prima autoutilitară electrică. Lansarea primului vehicul electric de transport marfă face parte din planul de dezvoltare sustenabilă a companiei. Autoutilitara electrică este parte a unui program pilot conceput de FM Logistic România cu scopul de a testa eficacitatea efectuării livrărilor urbane. Partener în acest program pilot este unul dintre clienții de pe piața de cosmetice din România, L’Oréal.

Precizările transmise ZIUACARGO:

FM Logistic România include în flota sa prima autoutilitară electrică, parte a unui program de dezvoltare sustenabilă pe 9 ani, Powering 2030. Proiectul este unul pilot și deservește, pentru moment, unul dintre clienții din domeniul beauty&cosmetics, L’Oréal. Acesta este implementat la nivelul Municipiului București pentru a face din lanțul de aprovizionare unul verde în cel mai aglomerat oraș din România. Autoutilitara are zero emisii de CO2 per kilometru și o autonomie de aproape 150 de kilometri la o singură încărcare.

Vehiculul, un Mercedes Benz- eVito 111KA/L, este utilizat pentru a realiza livrările de marfă, la nivel urban, din depozitele companiei, către magazinele de cosmetice, supermarketuri și farmaciile partenere clientului L’Oréal. Autoutilitara poate transporta până la 80 de colete, acoperind aproximativ 30 de descărcări.

Produsă de Mercedes Benz, autoutilitara are o capacitate de sarcină utilă de 969 kg, se încarcă prin Wallbox în aproximativ 6 ore și are o autonomie de 149 km în transport combinat (oraș și drumuri de mare viteză) la o singură încărcare. Vehiculul are o greutate de 3200 kg și un motor cu puterea de 85 kW. Consumă aproximativ 21 kW/100 km și, cel mai important, emisiile de CO2 per km sunt zero. Autoutilitara este echipată cu aplicația EQ Ready, computerul eCost și programatorul eCharging și dispune, astfel, de o transparență maximă în ceea ce privește mobilitatea electrică.

„La FM Logistic România, sustenabilitatea este în centrul interesului companiei noastre și unul dintre cei cinci piloni pe care ne construim strategia multianuală. Mai mult ca niciodată, logistica susține comerțul și industria, dar considerăm că rolul nostru merge mai departe, mai în profunzime. Depinde doar de noi să proiectăm un lanț de aprovizionare durabil.  Ambiția noastră este să îi sprijinim pe clienții noștri în tranziția către lanțuri de aprovizionare omnicanal durabile, și în acest fel, să contribuim la un consum mai responsabil. Am inaugurat prima noastră autoutilitară electrică și am agreat că aceasta va asigura livrări sustenabile pentru clientul nostru, L’Oréal, dar trebuie să vă mărturisesc că aceasta este doar prima dintr-o serie de acțiuni sustenabile“, a spus Alexander Pavlov, country managing director FM Logistic România. 

Lavinia Ștefan, director Transport RO/RS/BG a adăugat: „Proiectul furgonetei electrice este unul verde, aliniat cu strategia noastră de dezvoltare durabilă și își dorește să contribuie la reducerea emisiilor de carbon la nivelul orașelor. Am ales să începem cu cel mai aglomerat dintre orașele României, București. Să sperăm că în curând vor urma și alte orașe. Timișoara este pe lista noastră imediată. Prin implementarea acestui proiect, dorim să  adresăm clienților noștri, actuali și viitori mesajul că suntem aici pentru a-i ajuta să își atingă obiectivele de sustenabilitate.“

FM Logistic ia în calcul implementarea acestui proiect și cu alți parteneri, în funcție de solicitările primite din aria FMCG, retail, Farma și alimente. Este important de menționat că în acest moment costurile totale ale autoutilitarei electrice sunt ridicate. Însă, cu toate că presupune ca potențialii clienți interesați să fie dispuși să plătească o taxă suplimentară, acțiunea de implementare a acestui vehicul se poate poziționa în aria de strategie proprie de sustenabilitate. Așadar, beneficiile pe termen lung sunt mari, atât din punctul de vedere al companiei, cât și din punctul de vedere al mediului.

Utilizarea acestei autoutilitare electrice face parte din planul strategic de sustenabilitate, Powering 2030, care se întinde pe durata a 9 ani și care a fost creat pentru a veni în întâmplinarea schimbărilor majore survenite în industria retail, dar și în gestionarea lanțului de aprovizionare odată cu modificarea comportamentului de cumpărare a clientului, respectiv preferința pentru cheltuieli online.

Powering 2030 este un plan strategic construit pe cinci piloni principali: concentrare strategică pe servicii de logistică omnichannel și logistică urbană,  automatizare și robotizare, dezvoltare sustenabilă,  transport 4.0 și experiența consumatorului. Strategia își propune să aducă produsul mai aproape de consumator, într-un mod cât mai responsabil.

Despre FM Logistic România

Fondată în 1967, ca o companie de familie, FM Logistic oferă soluții pentru întreg lanțul de depozitare și transport pentru o serie de parteneri din domeniile FMCG, retail,  parfumerie și cosmetice, producție industrială și pharma. Compania este activă în 14 țări din Europa, Asia și America Latină (Brazilia), având peste 28 000 de angajați la nivel global. În anul fiscal 2021-2022 a obținut venituri de peste 1,5 miliarde de euro. În România, FM Logistic a deschis prima platformă la Timișoara, în 2003. În prezent, compania își desfășoară activitate în trei platforme: Dragomirești, Petrești și Dudești, și în cele două docuri de la Cluj-Napoca și Bacău, având aproximativ 700 de angajați. FM Logistic România deservește un portofoliu vast de clienți din domenii variate, printre care pharma, retail, FMCG, parfumerie și cosmetice, alimente și producție industrială.

Pentru mai multe detalii, vizitați www.fmlogistic.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.