Primele titluri de călătorie integrate metropolitan STB-Metrou-Tren pentru transportul în comun din București și Ilfov vor fi implementate în cadrul unui proiect pilot, potrivit unui proiect de ordin lansat în consultare publică, până pe 14 februarie, de ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu.
Este vorba despre realizarea unui sistem integrat de tarifare, pentru cele trei moduri de transport public (rutier/pe șine, feroviar și cu metroul) utilizate pe raza municipiului București și în zona metropolitană, urmărindu-se ca rezultat, în primul rând, o accesibilitate mai mare a utilizatorilor transportului public la serviciile oferite de operatorii de transport care își desfășoară activitatea pe această piață.
„Sistemul de tarifare unic în zona metropolitană București se dorește a fi un proiect pilot care va putea fi implementat apoi la nivelul întregii țări, prin actualizarea cadrului normativ, ținând cont de particularitățile fiecărui centru economic important”, se arată în referatulude aprobare.
Potrivit proiectului de ordin, titlurile de călătorie metropolitane integrate cu valabilitate de 24 h și 72 h permit oricâte transbordări pe orice vehicul de transport de suprafață, metrou și feroviar pe ruta Gara de Nord (stația București Nord) – Aeroportul „Henri Coandă”, în regiunea București -Ilfov, în intervalul orar de valabilitate, începând din momentul validării până în ultimul minut al valabilității pe liniile de transport de suprafață și până la finalizarea călătoriei cu metroul sau trenul.
Biletele de călătorie valabile pentru 24 de ore vor costa 20 de lei, iar cele pentru 72 de ore, 40 de lei. Abonamentul STB-metrou-feroviar va costa 210 lei pentru o lună, 1.100 de lei pentru 6 lun și 2.000 de lei pentru 12 luni.
Ministrul Transporturilor propune și combinații de titluri de călătorie: abonamente de 140 de lei/lună la mijloacele suprafață-metrou, suprafață-feroviar, metrou-feroviar; abonamente de 700 de lei/lună la mijloacele suprafață-metrou și de 800 de lei/lună la cele de suprafață-feroviar și metrou-feroviar; abonamente de 1.200 de lei/an la mijloacele suprafață-metrou și de 1.400 de lei/an la cele de suprafață-feroviar și metrou-feroviar.
„Se are în vedere diversificarea ofertei de transport public pe raza municipiului București și în zona metropolitană, urmărindu-se ca rezultat creșterea gradului de utilizare a acestuia, încurajarea transportului public de călători multimodal, urmărindu-se ca rezultat scăderea poluării mediului în zonele metropolitane ale importantelor centre economice, prin reducerea volumului traficului rutier, precum și realizarea unei conectări eficiente a Aeroportului „Henri Coandă” la transportul public de călători”, se precizează în referat.