FORT acuză: DSP carantinează după alte reguli șoferii profesioniști

Transportatorii rutieri de marfă și persoane amenință cu oprirea activității, ei acuzând „abuzurile” la care sunt supuși de reprezentanții Direcțiilor de Sănătate Publică (DSP) la intrarea în țară atunci când se întorc din curse, care îi obligă să intre în carantină „în totală contradicție cu prevederile legale”, reclamă Federația Operatorilor Români de Transport (FORT).

sursă foto: FORT

Precizările transmise ZIUA CARGO:

Transportul rutier de mărfuri și de pasageri, grav afectat de toate măsurile fără cap luate de autorități, se confruntă acum și cu amenințarea opririi activității de către soferii profesioniști.

Aceștia acuză, pe bună dreptate, că sunt abuzați de către Direcția de Sănătate Publică (DSP) la intrarea în țară atunci când se întorc din curse, fiind obligați să intre în carantină în totală contradicție cu prevederile legale.

Astfel, Hotărârea CNSU 111/06.12.2021, pct. 3 lit.h, stabilește, în mod cert, faptul că șoferii profesioniști nevaccinați, sunt exceptați de la măsura carantinării, dacă prezintă rezultatul negativ al unui test PCR, însă reprezentanții DSP au o proprie viziune legată de respectarea acestor prevederi și obligă șoferii profesioniști să intre în carantină chiar și cu test valabil la intrarea în țară.

Din ce în ce mai mulți soferi se plâng de aceste practici abuzive și încep să strângă rândurile pentru un protest și oprirea activității, crescând astfel pericolul ca înainte de sărbători să lase camioanele sau autocarele pe dreapta, afectând întreaga activitate a companiilor unde lucrează, dar mai ales a clienților acestor companii.

Federația Operatorilor Români de Transport face un apel insistent la factorii de decizie să intervină pentru stoparea abuzurilor și pentru aplicarea corespunzătoare a prevederilor legale.

Este oricum suficient de dificil, pentru companiile de transport, să gestioneze efectuarea de teste PCR în străinătate pentru soferii profesioniști, înainte de întoarcerea în țară, întreaga logistică a curselor fiind deja dată peste cap.

Pentru a evita riscul unor blocaje în lanțurile de aprovizionare, este nevoie de un număr cât mai mare de șoferi activi, iar pentru asta abuzurile și presiunea permanentă a autorităților trebuie sa înceteze, iar în graniță să fie introdusă și acceptată testarea rapidă pentru șoferii din transporturile de mărfuri și pasageri.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.