Federația Operatorilor Romani de Transport (FORT) îi cere demisia viceprimarului Capitalei, Aurelian Bădulescu, pe care îl acuză că apără interesele unor firme din taximetrie “și încearcă să acopere o evaziune de peste 100 de milioane de Euro – o zecime din totalul bugetului Bucureștiului pe anul 2017”.
“Aproximativ jumătate din firmele de taxi din București funcționează ilegal din 2010, folosindu-se de un mecanism care prejudiciat statul român cu o sumă enormă: 100 de milioane de Euro. Ignorând această situație, Viceprimarul Bădulescu a semnat recent prelungirea autorizațiilor de taxi pentru multe din aceste firme evazioniste, deși Primăria Municipiului București are obligația să verifice dacă aceste firme și-au plătit taxele. Mai mult, în conformitate cu legea, autorizațiile taxi și cele de transport sunt eliberate doar prin decizia primarului și semnate de acesta și nu de viceprimar”, se arată în comunicatul remis redacției.
Potrivit FORT, viceprimarul Bădulescu a afirmat recent că “serviciile tip Uber sunt responsabile de o evaziune fiscală de 9 milioane de Euro, în încercarea de a distrage atenția de la adevărata problemă, și anume re-autorizarea ilegală a firmelor de taxi cu datorii enorme la bugetul public, o sumă mai mare chiar decât bugetul total alocat de municipalitate pentru toate lucrările de infrastructură pe 2017 în Capitală (aprox. 80 de milioane de Euro)”.
Hotărârea Consiliului General al Municipiului București 178/2008 interzicea prelungirea autorizațiilor taxi pentru cei care înregistrau datorii la bugetul public, precizează FORT.
“Soluția găsită la acea vreme de multe companii de taxi a fost mutarea mașinilor și a autorizațiilor taxi de pe o firmă cu datorii pe o firmă nou înființată, special pentru a eluda plata taxelor. Cu toate acestea, primarul de la acea vreme, Sorin Oprescu, a refuzat prelungirea autorizațiilor pentru cei care înregistrau datorii și au aplicat acest șiretlic. Ca urmare, firmele de taxi au dat în judecată Primăria București, iar unele procese se află pe rol și astăzi. În tot acest timp, firmele de taxi evazioniste au continuat să funcționeze, în baza unor “certificate de grefă”. Însa acestea nu se substituie unei autorizații de taxi, ci doar atestă existența unui litigiu”, se mai arată în comunicat.
În prezent, există mai multe dosare la D.N.A care investighează neregulile comise de-a lungul anilor de funcționari din PMB, printre care și dosarul cu numărul 10910/13/11.11.2013, precizează FORT.
“Asistăm în momentul de față la o acoperire a urmelor firmelor de taxi evazioniste, acoperire la care domnul viceprimar Badulescu participă activ. Rugăm DNA și Ministerul de Finanțe să se autosesizeze de această dată și să solicite toți banii încasați fără a avea o autorizație validă către toate firmele ce și-au desfășurat activitatea din 2010 și până în prezent. Solicităm demisia domnului viceprimar Bădulescu, pentru tot ce a semnat ilegal în aceasta perioadă”, a declarat Cristian Lăzărescu, vicepreședinte al Federatiei Operatorilor Romani de Transport (F.O.R.T)
Federația Operatorilor Romani de Transport are ca principal obiectiv să reprezinte interesele și punctul de vedere al furnizorilor de transport din Romania onești, care își plătesc taxele.