Pasajul suprateran de la Domnești, cu o lungime de 374 de metri, construit peste Centura rutieră a Bucureștiului, se va deschide circulației, la sfârșitul săptămânii 7-13 noiembrie, informează ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu.
„Este un moment așteptat de mult timp de bucureșteni, dar și de cei care tranzitează Capitala pe Centura București. Colaborarea constructivă dintre CNAIR și antreprenor a dat rezultate. Ritmul susținut pentru acest proiect, menținut indiferent de anotimp, face posibilă acum deschidere circulației pe acest pasaj”, a transmis Grindeanu.
La rândul său, directorul general al CNAIR, a scris pe Facebook: „Vineri, 11 noiembrie, am convocat Comisia de Recepție la Terminarea Lucrărilor. Este cel de-al doilea proiect finalizat, în ultimile 12 luni, care are ca scop descongestionarea traficului de pe Centura București, după cel de la Mogoșoaia. Anul viitor trebuie să fie finalizate lucrările și la celelalte două pasaje de la Oltenița și Berceni, astfel încât traficul pe centura actuală a capitalei să se desfășoare decent până la finalizarea integrală a A0”.
Pasajul suprateran de la Domnești, configurat sub formă de sens giratoriu suspendat, a fost construit la intersecția dintre Strada Prelungirea Ghencea-DJ602 și Centura București, în scopul fluentizării traficului rutier din zonă.
Amintim că reprezentanții CNAIR au semnat contractul, în luna mai 2017, după doi ani de la desemnarea câștigătorului licitației, procedura fiind blocată de trei runde de contestații, inclusiv în instanța de judecată.
Durata de execuţie a lucrărilor, prevăzută în contract, a fost de 24 luni, însă șantierul a durat 3 ani, de la emiterea autorizației de construire propriu-zise (a doua), în septembrie 2019.
Primele lucrări au început, în anul 2018, în baza unei autorizații de construire parțiale, dar restul proiectului s-a blocat după ce Primăria Capitalei a cerut refacerea copletă a proiectului tehnic, după licitație, cu lărgirea zonei podului, pentru a amplasa o linie de întoarcere a tramvaiului. Întârzieri au fost generate și de exproprierile inițiale și cele suplimentare (ca urmare a modificării proiectului), precum și de relocarea cu mare dificultate a rețelelor utilitare.
Antreprenorul este Asocierea Straco Grup-Comnord-Specialist consulting, dar Straco a intrat în insolvanță și a fost înlocuită cu Tracon și Vertatel, companii cărora șeful CNAIR a ținut să lemulțumească: „Fără aceste două companii nu am fi putut vorbi astăzi despre deschiderea circulației pe Pasajul Domnești”.
Valoarea contractului, la semnare, a fost de 91,6 milioane de lei, fără TVA, din care 10%, respectiv 8,1 milioane de lei, fără TVA, pentru „diverse şi neprevăzute”. Sursa de finanţare este asigurată din POIM – fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020.