Gebrüder Weiss România, unul dintre principalii jucători ai pieței locale de transport și soluții logistice, a înregistrat, în 2020, un business în creștere cu peste 3%, în ciuda contextului socio-economic dificil determinat de criza pandemică.
De asemenea, anul trecut compania a raportat un avans cu peste 40% a numărului total de transporturi efectuate.
„În 2020, cifra de afaceri a Gebrüder Weiss România a ajuns la cca. 329,9 milioane lei (67,7 milioane euro), în creștere comparativ cu valoarea înregistrată în 2019, de 319,5 milioane lei (66,8 milioane euro). În pofida condițiilor dificile, am reușit să menținem trendul ascendent al ultimilor ani, acest lucru fiind datorat portofoliului diversificat de clienți, rețelei de 9 hub-uri logistice prezente la nivel național, dar și succesului celui mai nou serviciu – Home Delivery. Un aspect cu impact important în evoluția afacerilor în 2020 a fost și digitalizarea treptată a serviciilor noastre”, a declarat Viorel Leca, director general al Gebrüder Weiss România.
Potrivit afirmațiilor sale, 2020 a fost marcat de fluctuații majore în ceea ce priveşte volumele de marfă transportate de companie. Astfel, în perioada martie-aprilie, cererea a scăzut drastic mai ales din cauza măsurilor impuse de starea de urgență, pentru ca în a doua jumătate a anului să ia brusc avans.
„Aceste oscilații cu care s-a confruntat industria noastră ne-au făcut să ne adaptăm rapid atât din punct de vedere al timpului, cât și al personalului. La debutul pandemiei aveam un excedent de angajați, pentru ca în perioada de vară să fim nevoiți să alocăm resurse pentru înrolări rapide”, a mai spus Viorel Leca.
Este important de menționat faptul că serviciul Home Delivery din portofoliul Gebrüder Weiss România a înregistrat, în 2020, creșteri semnificative pentru toți indicatorii cheie de performanță. Astfel, comparativ cu 2019, numărul de expedieri a fost cu 123% mai mare – peste 130.000 de transporturi efectuate, reflectându-se și în creșterea cu 85% a cifrei de afaceri pe acest segment. Această evoluție a fost determinată de extinderea uriașă a comerțului online în contextul restricțiilor impuse și a adoptării la scară mare a sistemului de muncă de acasă.
„Multe companii s-au văzut nevoite să se adapteze rapid la noile condiții din piață și au migrat către lucrul la distanță. Această tendință s-a reflectat și în activitatea noastră începând cu lunile mai-iunie, când cererile pentru livrări la domiciliu au luat avânt”, a mai subliniat reprezentantul companiei.
Investiții de 1,776 milioane de euro în 2020
În ciuda contextului generat de criza pandemică, Gebrüder Weiss România a realizat investiții importante în 2020. Astfel, compania a alocat un buget de 1,776 milioane de euro pentru extinderea cu un nou hub dedicat nișei Home Delivery, dar și pentru digitalizarea serviciilor din portofoliu.
Cu o suprafață de 3.000 mp, compania a creat un nou terminal în Bolintin Deal, spațiul fiind dedicat operațiunilor de cross-docking și deservind întreaga țară.
Suplimentar, Gebrüder Weiss România a continuat demersurile de digitalizare a serviciilor oferite clienților și partenerilor. Astfel, în prima parte a anului trecut compania a lansat serviciul ETA – Timpul estimat de sosire (Estimated Time of Arrival). În funcție de situația traficului, se actualizează continuu timpul estimat de sosire a oricărei expedieri. În plus, clienții pot urmări procesul de expediere online, inclusiv timpul estimat de sosire a comenzilor. Gebrüder Weiss oferă acest serviciu digital tuturor transporturilor de marfă în regim de grupaj pentru toate destinațiile unde efectuează livrări.
Creștere cu 40% a numărului de transporturi
2020 a însemnat pentru Gebrüder Weiss România și un avans semnificativ a numărului de transporturi efectuate. Dacă în 2019, acesta s-a situat la cca. 845.000, în 2020 s-a raportat o creștere de peste 40%, la cca. 1,2 milioane de transporturi efectuate.
Și în ceea ce privește numărul de angajați, 2020 a însemnat pentru Gebrüder Weiss România un avans. Astfel, dacă la final de 2019 compania avea 620 de angajați, la sfârșitul anului trecut a ajuns la un total de 700.
Previziuni de creștere și pentru 2021
În ceea ce privește previziunile pentru acest an, reprezentantul companiei estimează că 2021 va aduce un avans cu 3-5% a business-ului și totodată, se va investi în continuare în extinderea echipei locale.
„Pentru 2021 avem în plan și extinderea spațiului logistic de la Sibiu, urmând să alocăm un buget de câteva milioane de euro. Suplimentar, continuăm procesul de digitalizare și vom lansa în curând platforma myGW care acoperă toate serviciile din portofoliu și va oferi tuturor clienților noștri un acces mai rapid și mai facil la acestea”, a încheiat Viorel Leca.
Despre Gebrüder Weiss în România
Prezentă în România încă din anul 1994, Gebrüder Weiss se bazează pe o infrastructură națională cu 9 hub-uri logistice situate în București, Arad, Sibiu, Cluj, Bacău, Brașov, Constanța, Oradea și Craiova. Compania oferă soluții logistice inteligente pentru clienții săi și asigură servicii flexibile de distribuție prin transport rutier, feroviar, aerian și maritim.
Din 2018, compania a lansat în România şi un serviciu de livrări la domiciliu, axat pe comenzile de marfă tip cargo – Home Delivery, iar în 2020 a deschis un hub logistic dedicat acestui serviciu, de unde sunt gestionate operațiunile de cross-docking, terminalul deservind întreaga țară.
Ca parte din strategia digitala, Gebrüder Weiss a lansat la începutul anului 2020 platforma ETA (en. Estimated Time of Arrival), prin care clienții companiei pot urmări procesul de expediere online, inclusiv timpul estimat de sosire a comenzilor. Gebrüder Weiss oferă acest serviciu digital pentru transportul de marfă în regim de grupaj în toate locurile unde compania efectuează livrarea finală.