GRAMPET Group și Grup Feroviar Român (GFR) au inaugurat, în 5 noiembrie, un nou laborator pentru studenți, în cadrul Universității Naționale de Știință și Tehnologie Politehnica București.
Acesta este cel de-al doilea modernizat de grup în cadrul Facultății de Transporturi și va fi utilizat de studenții Departamentului de Material Rulant de Cale Ferată. Ei vor avea acces la aplicații și programe specifice, soluții software performante, prin intermediul cărora vor putea să pună în practică cunoștințele teoretice.
Gruia Stoica, fondator și președinte GRAMPET Group: „Inaugurarea acestui nou laborator este o dovadă a angajamentului nostru față de educație. În ziua de astăzi, deficitul major de forță de muncă este una dintre cele mai mari provocări ale industriei feroviare din România. Din păcate, interesul pentru o carieră în acest domeniu a scăzut de-a lungul timpului, iar astăzi găsim din ce în ce mai greu specialiști. Le mulțumim partenerilor noștri de la Universitatea Națională de Știință și Tehnologie POLITEHNICA București pentru șansa de a contribui la dezvoltarea viitoarelor generații de ingineri. Vreau să cred că, în acest laborator, tinerii vor găsi inspirația să devină cei care, prin inovare și curaj, vor modela România de mâine”.
Lucrările de modernizare au durat aproximativ șase luni și au vizat finisarea spațiului pus la dispoziție de către universitate, montarea unei pardoseli flotante, utilarea sălii cu stații de lucru, unități PC performante și o tablă inteligentă interactivă, pentru a face demonstrațiile practice mai facile pentru profesori și studenți.
„În plus față de acestea, tot pentru funcționarea laboratorului, GFR pune la dispoziția universității următoarele elemente: aparat legare; set format din cârlig tracțiune, bară tracțiune și elemente articulație însoțit de elemente elastice de amortizare; robinet AK; semiacuplare aer; distribuitor aer KE1c; regulator SAB DRV 2AT 600; portsabot; sabot; pană sabot; atârnător portsabot; axă triunghiulară; cilindru frână 16″; robinet golire. De la tehnologie de ultimă generație, până la pereții care povestesc, prin desene, istoria și inovația din transportul feroviar, totul a fost gândit pentru a inspira. Fragmente din inima industriei – schițe ale locomotivei Dema 3000 (locomotivă Diesel Electrică, pe 6 osii), modernizată la RELOC Craiova și componente unice produse la REVA Simeria”, se arată în comunicatul transmis redacției.
La evenimentul de lansare, care a avut loc de dimineață, au participat Gruia Stoica, fondator și președinte al GRAMPET Group, Mihnea Costoiu, rector al Universității Naționale de Știință și Tehnologie Politehnica București, Ilona Costea, decanul Facultății de Transporturi, Gabriel Popa, prodecan al Facultății de Transporturi, Amedeo Neculcea, director general, GP Intermodal & lector asociat la Politehnica București, Tudor Prisecaru, președintele Senatului Politehnica București, Traian Mazilu, director al Departamentului de Material Rulant de Cale Ferată, Victor Ponta,consilier onorific al premierului și Cristian Bușoi, fost europarlamentar.
Despre GRAMPET Group
GRAMPET Group este cel mai mare grup feroviar și operator logistic privat din România şi din Europa Centrală și de Sud-Est. Are în portofoliu 18 companii cu peste 7.500 de angajați și activitate pe teritoriul a 10 țări din Europa. Transportă anual 15 milioane de tone de marfă, cu ajutorul celor 450 de locomotive și 20.000 de vagoane pe care le operează.
GRAMPET este un partener de încredere pentru mediul academic de profil și oferă suport pentru formarea și perfecționarea specialiștilor. În 2023, grupul a inaugurat primul laborator GFR, din cadrul Universității Naționale de Știință și Tehnologie Politehnica București, dedicat studenților Departamentului Transporturi, Trafic și Logistică al Facultății de Transporturi.
Despre GFR
Grup Feroviar Român (GFR) este compania-fanion a GRAMPET și cel mai mare operator privat de transport feroviar de marfă din România, cu peste 15.000 de vagoane și 350 de locomotive care transportă mărfuri către mii de destinații. O componentă importantă a portofoliului GFR îl constituie transportul de produse petroliere pentru care are alocat un parc de peste 4.000 de vagoane cisternă.